«روابط عمومی خوب کلید آغاز دوستی همراه با معرفت دو طرفه است.»

این پیامکی است که روز گذشته یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت همزمان با روز روابط عمومی(۲۷اردیبهشت) به خبرنگاران ارسال کرد. همزمانی این پیامک با عدم دعوت از خبرنگاران حوزه انرژی مطبوعات جهت حضور در یازدهمین گردهمایی سالانه مدیران ارشد صنعت نفت که قرار است امروز با حضور رییس‌جمهور و وزیر نفت برپا شود از سوی وزارت نفت نشان‌دهنده شکاف موجود بین حرف تا عمل است.در این بین روابط عمومی وزارت نفت در خصوص این موضوع تنها به این موضوع بسنده می‌کند که تنها خبرنگاران حوزه دولت و چند تن از خبرنگاران اقتصادی خبرگزاری‌ها دعوت شده‌اند و بقیه اجازه ورود ندارند!

رویکرد گزینشی دعوت از خبرنگاران چندی است که از سوی روابط عمومی‌ها باب شده و فقط محصول وزارت نفت نیست.

در این راستا، این سوال مطرح است که اگر خبرنگاری که در حوزه انرژی مشغول به فعالیت است نتواند در بزرگترین گردهمایی مدیران ارشد صنعت نفت که به نوعی امکان دسترسی به منابع خبری مهم را فراهم خواهد کرد شرکت کند در کجا باید شرکت کند؟

نکته‌ای که در این جا مطرح است این است که خبر و منبع آن نباید در انحصار چند نفر قرار گیرد و این اصلی است که باید روابط عمومی‌ها مورد توجه قرار دهند تا معرفت دو طرفه حاصل شود.

وزیر ارشاد روز گذشته در جمع مدیران روابط عمومی کشوری گفت: «ما در امر روابط عمومی به صورت عام مشکل داریم که باید برای رفع آن تلاش شود.»