ساخت ورق 1500میلی‌متری تخت فولادی برای اولین مرتبه در کشور

برای اولین بار در کشور ورق تخت فولادی با عرض ۱۵۰۰ میلی‌متر تولید شد.

با پیشنهاد هیات‌مدیره شرکت و با هدف پاسخگویی و تامین تقاضای بازار، طرح توسعه محصول و تولید ورق با عرض بیش از ۱۲۰۰ میلی‌متر، با موفقیت در شرکت فولاد کاویان اجرا شد. علیرضا بهبهانی قائم مقام مدیرعامل، با اعلام خبر فوق افزود: مراحل مختلف این طرح تماما از سوی مهندسان و کارگران سختکوش و مجرب این شرکت طراحی و با استفاده از دانش فنی و توان بالای نیروهای شرکتی، پیمانکاران و امکانات خوب ساخت داخل و در مدت زمانی کمتر از ۸ ماه انجام شد.

البته بخش عمده تغییر تجهیزات و زمان مورد اشاره، در کنار فعالیت روزانه و ضمن حفظ تولید شرکت بوده است.

مدیر کارخانه این شرکت تولیدی با یادآوری این نکته که فولاد کاویان اولین تولید کننده ورق تخت فولادی کشور با عرض ۱۲۰۰ میلی‌متر و به ظرفیت سالانه ۸۴۰۰۰۰ تن است که از سال ۱۳۷۰ تا کنون در این عرضه فعال است، اضافه نمود: اکنون که با استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، اتکا بر دانش فنی نیروهای توانمند داخلی و صرف کمترین هزینه ممکن، نورد آزمایشی ورق عرض ۱۵۰۰ میلی‌متر نیز انجام شده است. از این پس تولید ورق ضخامت ۸ تا ۴۰ میلی‌متر و عرض تا ۱۵۰۰ میلی‌متر به صورت معمول در برنامه تولید قرار گرفت.

وی در پایان از تلاش خالصانه پرسنل بخش‌های مختلف مهندسی، فنی، تولیدی و پشتیبانی و همچنین حمایت‌های بی‌دریغ هیات‌مدیره شرکت، تشکر و اظهار امیدواری کرد.

شرکت فولاد کاویان در سال بهینه‌سازی الگوی مصرف، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، اهداف و خط مشی شرکت، برنامه‌هایی در زمینه بهبود شاخص‌های مصرفی، کاهش هزینه‌ها و افزایش ظرفیت تولید دارد که امید است کماکان در پیشبرد اهداف کشور به موفقیت دست یابد.