گروه صنعت و معدن- وزارت صنایع و معدن سه نفر را برای احراز پست ریاست‌ بر هیات عامل ایدرو مشخص کرد.

خبرهای دریافتی خبرنگار ما نشان می‌دهد، رستم قاسمی و احمد قلعه‌بانی به عنوان افرادی که بیشترین شانس را برای در اختیار گرفتن این جایگاه دارند، به وزیر صنایع و معادن معرفی شده‌اند. علاوه بر این، نفر سومی نیز مشخص شده که منابع مطلع بخت چندانی برای حضور وی در راس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قائل نیستند. این افراد طی روزهای آینده به مقامات عالی دولت معرفی می‌شوند تا سرانجام فرد مورد نظر پشت میز ریاست‌ بر این غول صنعتی کشور قرار گیرد.

شامگاه شنبه به طور غیررسمی اعلام شد که احمد قلعه‌بانی، مدیرعامل فعلی گروه خودروسازی سایپا، جزو نفرات اول حضور در این پست است.

خبرنگار ما نیز پس از تماس با مدیرعامل سایپا، گزارش داد که وی به طور تلویحی چنین موضوعی را تایید کرده است. قلعه‌بانی گفته است، به من چنین خبری داده شده اما تاکنون حکمی برای ریاست هیات عامل ایدرو دریافت نکرده‌ام.

از سوی دیگر، قاسم رستمی که هم‌اینک به عنوان یکی از مسوولان رده‌بالای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (قرارگاه قرب) مشغول به فعالیت است، مورد نظر مقامات بلندپایه دولتی برای احراز پست ریاست ایدرو که در عین حال معاون وزیر نیز محسوب می‌شود، قرار گرفته است.