اگر توجهی به میزان و افزایش اعتبار اختصاص‌یافته به سد «نم‌رود» صورت نگیرد، این پروژه به طور کامل در سال آینده تعطیل می‌شود.

به گزارش فارس، محمدرضا بختیاری، مدیر دفتر مهندسی شرکت آب منطقه‌ای تهران، با بیان این مطلب افزود: برای کل طرح سد نم‌رود درخواست ۳۰میلیون تومان اعتبار شده بود که متاسفانه این میزان اعتبار برای سال آینده به ۹میلیارد تومان کاهش یافت. این در حالی است که بهره‌برداری از تونل انحراف آب سد «نم‌رود» قرار است امروز با حضور رسول زرگر، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا صورت گیرد.

مجری سد نم‌رود با بیان اینکه میزان اعتبار اختصاص یافته برای طرح مزبور در سال‌جاری ۱۵میلیارد تومان بود، ادامه داد: طرح سد نم‌رود در حال حاضر ۱۰میلیارد تومان به پیمانکاران، مشاوران و زمینداران اطراف پروژه بدهکار است، بنابراین چنانچه ۹میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به طرح به حساب شرکت آب منطقه‌ای تهران واریز و این بدهی‌ها پرداخت شود عملا اعتبار این پروژه صفر خواهد بود.

بختیاری گفت: پروژه سد نم‌رود از ابتدای آغاز به کار پروژه یعنی از سال ۸۴ تا خرداد ۸۶ تنها ۱۷ درصد پیشرفت داشت( ماهانه نیم درصد) اما از خرداد ۸۶ تا اواخر بهمن این عقب‌ماندگی ۹ ماهه جبران شد و ماهانه ۲درصد معادل ۱۷درصد پیشرفت حاصل شد.

به گفته وی، چنانچه به این طرح توجه نشود، زمان اعلام شده برای افتتاح طرح که سال ۸۸ خواهد بود، به تعویق خواهد افتاد.

وی خاطر نشان کرد: سد مخزنی نم‌رود قادر خواهد بود سالانه ۱۲۰میلیون مترمکعب آب برای تامین نیازهای کشاورزی دشت‌های گرمسار و ایوانکی و آب شرب و صنعتی این شهرستان‌ها و توابع را پوشش دهد. به گفته وی، از این مقدار ۹۰میلیون مترمکعب برای مصارف کشاورزی دشت گرمسار، ۲۰میلیون متر مکعب به عنوان آب شرب شهرهای گرمسار، ایوانکی، آرادان و داور آباد، ۵میلیون مترمکعب برای مصارف صنعتی فیروزکوه و ۵میلیون مترمکعب آب به روستای سله بن اختصاص خواهد یافت.