مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: درقالب کلی سیاست‌های اصل ۴۴، شرکت ملی گاز ایران مجاز نیست وارد فعالیت‌های جدید شود، بنابراین ساخت و بهره‌برداری از جایگاه‌های سی.ان.جی به بخش خصوصی سپرده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، عزیزاله رمضانی مدیر گازرسانی این شرکت با اشاره به حضور بخش خصوصی افزود: بنابراین برای اجرای قانون، تنها مدیریت فعالیت‌ها را برعهده گرفته و در بخش اجرا از توان بخش خصوصی استفاده می‌کنیم. وی هدایت، نظارت، کنترل امور و ارتباط با ستاد تبصره۱۳ را ازجمله وظایف شرکت ملی گاز ایران برشمرد و ادامه داد: سیاست‌گذاری‌ها، تعیین قیمت خرید و فروش گاز و سایر مسائل مرتبط توسط شرکت ملی گاز ایران پیگیری خواهد شد.

رمضانی درباره سیاست کلی دولت که جایگزینی گاز طبیعی با بنزین در خودروها است، گفت: به همین دلیل ساخت و بهره‌برداری از جایگاه‌های گاز طبیعی به این شرکت واگذار شد و ما تصمیم گرفتیم از همه پتانسیل‌های موجود استفاده کنیم که در این راه به‌کارگیری توان موجود در شرکت‌های گاز استانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

وی در مورد برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری همایش‌هایی با هدف هماهنگی و اطلاع‌رسانی با حضور مدیران ارشد شرکت‌های گاز استانی شامل مدیران عامل، معاونت‌های مهندسی و بهره‌برداری برگزار شود، افزود: در کارگاه هم‌اندیشی سی.ان.جی و همایش مدیران عامل گاز استانی که در روز دوشنبه برگزار شد نیز برنامه‌های سال آینده و بلندمدت برای رسیدن به اهداف ترسیم شده توسط دولت که ساخت ۱۸۰۰ جایگاه تا پایان سال آینده است، تشریح شد.