وزیر صنایع و معادن تصریح کرد: گازوئیل موجود در کشور برای خودروهای سواری دیزلی به هیچ وجه مناسب نیست.

علی اکبر محرابیان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی‌افزود: با سوخت گازوئیل فعلی موجود در کشور نمی‌توانیم خودروی سواری دیزلی داشته باشیم. وی با اشاره به اینکه گازوئیلی که در کشور تولید می‌شود، گوگرد بالایی دارد، عنوان کرد: با اجرای طرح‌های بهینه‌سازی قصد داریم میزان گوگرد موجود در گازوئیل کشور را به ۵۰ ppm کاهش دهیم که در این صورت می‌توانیم از سوخت گازوئیل برای خودروهای دیزلی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عرضه بنزین آزاد روی افزایش یا کاهش تیراژ خودروهای سواری دوگانه‌سوز تاثیر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: طبیعتا این موضوع روی نظام بازار تاثیر می‌گذارد و تقاضا برای خودروهای دوگانه سوز زیاد می‌شود.

او اضافه کرد: تقریبا بیشتر خودروهای تولیدی در کشور دوگانه سوز هستند، مگر اینکه مشتری تقاضای دیگری کند. در هر صورت ما طبق نظام عرضه و تقاضا عمل کرده و هر میزان دوگانه‌سوز تقاضا شود، عرضه می‌کنیم.

محرابیان در پاسخ به سوالی درباره علت عرضه‌ نشدن محصولات ذوب‌آهن در بورس کالا و تصمیم وزارت صنایع و معادن در این باره بدون اشاره به جزئیات این موضوع تنها عنوان کرد: نظر وزارت صنایع و معادن درباره عرضه ذوب‌آهن در بورس مثبت است و همان طور که می‌دانید تاکنون بیش از ۷/۹۵درصد از خصوصی سازی انجام شده در کشور تاکنون توسط وزات صنایع و معادن بوده است و قطعا با عرضه ذوب‌آهن در بورس نیز موافقیم.

وزیر صنایع و معادن همچنین در پاسخ به پرسشی درباره سخنان اخیر رییس‌جمهوری در رابطه با مافیای سیگار در کشور و جزئیات مربوط به آن، جواب این سوال را به بعد موکول کرد.

تولید توتون و تنباکو، خرید و فروش آن، ساخت سیگار و توزیع آن از نظر قانون در انحصار شرکت دخانیات قرار دارد.

شرکت دخانیات از شرکت‌های تابعه وزارت صنایع و معادن به شمار می‌رود و مدیرعامل آن از سوی وزیر صنایع و معادن تعیین می‌شود.