در حال حاضر روزانه دو جایگاه CNG در کشور ساخته می‌شود که در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد را به سه جایگاه در روز تا پایان سال ۸۷ افزایش دهیم. سیدرضا کسایی‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در حاشیه همایش CNG در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی با بیان این مطلب اظهار کرد: ایران از نظر جایگاه CNG در رتبه هفتم و از نظر تعداد خودروهای دوگانه‌سوز در رتبه چهارم قرار دارد.

وی افزود: شرایط به‌گونه‌ای است که باید بین تعداد خودروهای گازسوز و جایگاه‌های CNG تعادل برقرار شود. براساس نظرات کارشناسان لازم است به ازای هر یک جایگاه، هزار خودرو تحت پوشش آن قرار گیرند در حالی که هم اکنون بیش از دو برابر است که باعث ایجاد صف‌های طولانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز ایران با اشاره به تصمیم‌ گرفته شده مبنی بر واگذاری عملیات تبدیل کارگاهی خودروها به CNG به وزارت صنایع خاطرنشان کرد: این عملیات با برنامه‌های وزارت صنایع سنخیت بیشتری دارد. در این راستا عملیات ساخت جایگاه برعهده شرکت گاز باقی می‌ماند که براساس برنامه باید تا پایان سال جاری ۱۸۰۰ جایگاه CNG به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی گاز اجازه می‌دهد، کمپرسورهای خانگی نصب و استفاده شوند، افزود: به این ترتیب با کاربرد کمپرسورهای خانگی در ساعت‌های غیر پیک مصرف از صف‌های طولانی جایگاه‌های CNG کاسته خواهد شد.

او در پایان با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم، قیمت گاز در جایگاه‌ها به‌گونه‌ای باشد که موجب ترغیب حضور بخش‌خصوصی در این بخش شود، اظهار کرد: در حال حاضر درآمد به گونه‌ای نیست که سرمایه‌گذاران انگیزه‌ی کافی برای ساخت جایگاه CNG داشته باشند؛ در حالی که اگر برگشت سرمایه در حد ۳۰‌درصد باشد، جایگاه‌داران می‌توانند با انگیزه وارد این کار شوند.