ایسنا- شرکت ملی صنایع مس بر خلاف توافق‌های گذشته، قیمت محصولات خود را افزایش داده و از کاهش آن خودداری می‌کند. حیرانی معاون مالی شرکت مس شهید باهنر با بیان این مطلب افزود: سال گذشته پس از افت شدید قیمت مس، مسوولان شرکت ملی صنایع مس بر خلاف توافقات گذشته با استفاده از فرصت ناشی از تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور، قیمت‌های خود را افزایش داده و همچنان به این روند ادامه می‌دهند. وی با بیان این‌که این مساله موجب نگرانی شدید تولید‌کنندگان و مصرف کنندگان پایین دستی مس شده و کاهش تولید محصولات مس در سال گذشته از نتایج چنین عملکردی بوده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود فرصت بسیار مناسبی که به دلیل بحران اقتصادی جهانی در منطقه برای ما ایجاد شده بود، به دلیل قیمت‌های بالای شرکت ملی صنایع مس نتوانستیم به خوبی از این موقعیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که هم منابع و هم دانش فنی و هم ماشین‌آلات خوبی در این زمینه در اختیار کشور بود که می‌توانست صادرات کشور در زمینه محصولات مس و برنجی را بیش از گذشته افزایش دهد.

او تصریح کرد: انتظار می‌رود که مسوولان کنترل کننده با نگاهی عمیق‌تر بتوانند با درایت کافی تامین مواد اولیه با قیمت عادلانه را در دستور کار خود قرار دهند که در آن صورت مصرف‌کنندگان نیز می‌توانند با قیمت بهتری مواد مورد نیاز خود را تهیه کنند.