گروه صنعت و معدن_کسی می داند فرجام مزایده معدن انگوران به چه چیزی گره خورده است؟ انتشارگزارش هدایت شده در مطبوعات،تهیه گزارش‌های به ظاهر کارشناسی از معدن و ذخایرآن،افشا گری‌های رقبای حاضر در مزایده، ارسال نامه‌های مشورتی به مراجع نظارتی و تصمیم گیری بعد از مزایده، سکوت رسانه‌ای سازمان مسوول یا .... . ظاهرا حاشیه‌های خارج از متن پایان ندارد. ایسنا به نقل از یکی از کارشناسان صنعت سرب و روی اعلام کرده که شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، اعلام برنده مزایده معدن انگوران را به تاخیر انداخته است.

«هوشنگ احمدپور» که سمت، رابطه و اطلاعات وی با مزایده معدن مشخص نیست، اظهار کرد: اخیرا شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در نامه‌ای به وزیر صنایع و معادن و سازمان بازرسی کل کشور خواستار تعیین تکلیف آن‌ها در خصوص مزایده معدن انگوران شده است. وی با بیان این‌که شرکت تهیه و تولید مواد معدنی اعلام کرده که شرکت‌هایی که برنده مزایده نشده‌اند، ناراضی و شاکی هستند و در این شرایط خواستار اعلام نظر وزیر صنایع و معادن و سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اعلام نام برنده مزایده شده است، خاطرنشان کرد: این اقدام در حالی است که مزایده معدن انگوران در شرایط قانونی برگزار و پاکت‌های مزایده آن نیز در حضور نمایندگان مجلس و خبرنگاران بازگشایی و نام برنده مزایده نیز مشخص شده بود.

این کارشناس سرب و روی تصریح کرد: در این شرایط انتظار می‌رود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سازمان‌های نظارتی مرتبط برای تعیین تکلیف مزایده معدن انگوران اقدام کنند. وی افزود: تا زمانی که تکلیف واگذاری معدن انگوران مشخص نشود، مشکل صنعت سرب و روی کشور حل نخواهد شد.