مدیر عامل شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی از مذاکره با دو شرکت چینی و کره جنوبی برای تحویل گیری ۶ فروند کشتی حمل ال.ان.جی خبر داد و افزود: علاوه بر این، دو شرکت داخلی هم تمایل خود را برای حضور در بخش حمل و نقل ال.ان.جی اعلام کرده‌اند. به گزارش مهر، علی خیر‌اندیش در رابطه با آخرین مذاکرات صورت گرفته برای تشکیل ناوگان دریایی حمل محموله های ال ان جی، گفت: بر اساس اساسنامه، حمل و نقل محوله های ال.ان.جی طرح ایران ال ان جی به شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران واگذار شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون چند شرکت خارجی پیشنهادهایی را برای حمل و نقل ال. ان. جی تولید شده در این طرح ارائه کرده‌اند، تصریح کرد: در این راستا پیش‌بینی می‌کنیم با تشکیل کنسرسیومی ‌متشکل از شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران، خریداران و شرکت‌های حمل و نقل مسوولیت جابه جایی ال. ان. جی تولید شده را بر عهده بگیرند.

خیر‌اندیش اظهار داشت: این کنسرسیوم با حضور یک یا دو شرکت حمل و نقل، ۳ تا ۴ خریدار و شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران تشکیل خواهد شد. وی افزود: البته راه حل دوم آن است که ابتدا یک شرکت حمل و نقل دریایی تاسیس شود و سپس با هر کدام از خریداران شرکت ویژه‌ای برای حمل و نقل محدوده خرید آن خریدار تاسیس شود.