رییس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور درباره تعیین تکلیف سهمیه‌های بنزین در نیمه دوم امسال، گفت: تاکنون طرح‌های مختلفی برای تعیین تکلیف سهمیه‌های بنزین در نیمه دوم سال پیش‌بینی شده است. محمد رویانیان در گفت‌وگو با مهر با اشاره به بررسی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس شورای اسلامی در نیمه دوم امسال، اظهار کرد: از این رو تا زمان بررسی و تصویب این طرح در مجلس، سهمیه‌های موجود بنزین خودروها حفظ می‌شود. رویانیان با بیان اینکه در صورتی که این طرح در مجلس مصوب نشود یکی از گزینه‌های پیش رو کاهش ۱۰درصدی سهمیه‌های بنزین است، یادآور شد: همزمان با کاهش ۱۰درصدی سهمیه‌ها، متمم بودجه نیز برای جبران کسری بودجه به مجلس ارائه خواهد شد.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه خود مردم نیز خواستار تعیین تکلیف سهمیه‌های بنزین در کشور هستند، تبیین کرد: برای نیمه دوم سال پیش بینی می‌کنیم حدود ۶میلیارد و ۵۰۰میلیون لیتر بنزین با نرخ یارانه‌ای در کشور توزیع شود. رییس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور پیش از این گفته بود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان شهریورماه سال‌جاری حدود ۱۱میلیارد لیتر بنزین با قیمت یارانه‌ای عرضه شود.

وی همچنین از ساخت یک‌هزار و ۳۵۰ جایگاه جدید سی‌ان‌جی، بنزین و گازوئیل تا پایان امسال خبر داد و گفت: با اجرای طرح عرضه گازوئیل از طریق سامانه هوشمند قاچاق این فرآورده نفتی در کشور کاهش یافته است.

وی درباره طرح‌های دولت برای افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت در کشور، گفت: در بخش سی ان جی باید تا پایان سال‌جاری تعداد یک‌هزار جایگاه تک منظوره و دو منظوره عرضه گاز طبیعی فشرده در کشور به بهره‌برداری برسد. وی همچنین در ادامه با اشاره به ساخت ۳۵۰ جایگاه جدید عرضه بنزین و گازوئیل تا پایان امسال، اظهار کرد: ساخت این تعداد جایگاه تکلیفی بوده که به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی واگذار شده که باید آن را بر اساس برنامه اجرایی کند. رویانیان با اشاره به اجرای طرح عرضه گازوئیل از طریق کارت هوشمند سوخت از ابتدای امسال، بیان کرد: اجرای این طرح کاهش مصرف و قاچاق این فرآورده نفتی را به همراه داشته است. به گفته این مقام مسوول، برآوردهای صورت گرفته حاکی از آن است که میزان مصرف و قاچاق گازوئیل از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۰میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.