ایلنا- ناتوانی شرکت SKS مالزی در اخذ وام ۱۰ میلیارد یورویی باعث تاخیر در حفاری چاه‌های توسعه‌ای میدان گلشن شد که این امر به نوبه خود احتمال آغاز حفاری چاه‌های توسعه‌ای میدان گلشن در سال آینده را بیشتر می‌کند. گزارش‌های رسیده حاکی است که شرکت SKS مالزی به عنوان شریک تجاری ایران در طرح توسعه میادین گازی گلشن و فردوسی برای تامین دکل‌های حفاری مورد نیاز در منطقه خلیج فارس نیازمند اخذ وام ۱۰ میلیارد یورویی است که محل تامین آن بیشتر، بانک‌های آسیایی در نظر گرفته شده است. این در حالی است که هزینه اجاره هر دکل حفاری رقمی بالغ بر ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار دلار تخمین زده شده است. در عین حال حفاری در مناطق عملیاتی خلیج فارس معمولا در فصل تابستان صورت می‌گیرد، چراکه به دلیل موقعیت جوی این میادین در فصل زمستان، انجام عملیات حفاری در آنها به سختی امکان‌پذیر خواهد بود و از این رو با تاخیر در تامین دکل‌های حفاری، احتمال حفاری در میدان گلشن در نیمه دوم سال، به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت، پیش از این عملیات حفاری و مغزه‌گیری و انجام آزمایش‌های مربوط به سازندهای مخازن کنگان، دالان و فراقان، به منظور ارزیابی میدان گلشن آغاز شده بود. با حفاری این چاه در میدان گلشن و دیگر چاه‌های اکتشافی باقیمانده در میادین گلشن و فردوسی، حفاری چاه‌های توصیفی در این میدان‌ها به پایان خواهد رسید. این در حالی است که حفاری اولین چاه توصیفی میدان گازی گلشن، آذرماه سال گذشته، توسط شرکت SKS مالزی انجام شده بود.

اهداف اصلی قرارداد میدان گلشن شامل حفاری ۲۲ حلقه چاه جهت تولید ۲میلیارد فوت مکعب گاز در روز، نصب دو سکوی تولید گاز در دریا، نصب خط لوله زیردریایی جهت انتقال گاز به خشکی، نصب پالایشگاه در ساحل به همراه تاسیسات پشتیبانی شامل جداسازی گاز و مایعات هیدروکربنی و انتقال گاز به پالایشگاه «ال ان جی» خواهد بود.