فارس - مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی در خصوص گزارش مرکز پژوهش‌ها مبنی بر توقف صادرات ایران در ۸ سال آینده گفت: با توجه به منابع و ذخایر دست‌ نخورده‌ نفتی که تاکنون از آنها بهره‌برداری نشده است، دولتمردان می‌توانند با کمی تلاش مقام ایران در منطقه «اوپک» را تثبیت و حتی ارتقا دهند. محمدرضا موحد اظهار کرد: مباحث طرح شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص افت تولید مخازن نفتی، عدم جذب سرمایه‌گذاری و کاهش صددرصدی صادرات نفت تا هشت سال آینده نمی‌تواند قطعیت داشته باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از منابع نفتی و مخازن ایران هنوز دست نخورده و در بدو استخراج و حتی تولید هستند. بنابراین با توجه به سابقه سی و اندی ساله در این حوزه، معتقدم دولتمردان می‌توانند با اتخاذ سیاست‌های صحیح همچنان جایگاه دومی خود در اوپک را حفظ و حتی جایگاه خود را ارتقا بخشند.

پیش از این، مرکز پژوهش‌های مجلس در هشداری اعلام کرد: صادرات نفت ایران با توجه به عدم سرمایه‌گذاری و افت تولید در مخازن نفتی تا هشت سال دیگر به صفر خواهد رسید. به عبارتی در صورت عدم سرمایه‌گذاری ۵/۴میلیارد دلاری در سال، صادرات نفت خام ایران به صفر خواهد رسید و ایران از یک کشور صادرکننده نفت به یک کشور واردکننده آن تبدیل خواهد شد.