ایسنا- مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از اختصاص سهم ۵درصدی برای برق و هیبرید در سبد سوخت خبر داد و گفت: طی برنامه پنجم توسعه، سهم بنزین و گازوئیل در سبد سوختی کشور ۷۰درصد، ۲۵درصد ال.پی.جی و سی.ان.جی و ۵درصد برق و هیبرید خواهد بود. عباس کاظمی با تاکید بر اینکه با بررسی‌های زیاد به این سبد رسیدیم، اظهار کرد: با توجه به این‌که نقش خودروهای برقی و هیبریدی تا سال ۲۰۳۰ برجسته خواهد شد و از ۲۵۰ خودرو ۶۰ خودرو هیبریدی خواهد بود، ما نیز به این موضوع توجه خاصی داشتیم. دنیا در حال حاضر به سمت محدود کردن سوخت‌های فسیلی است.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد شرکت بهینه‌سازی برای سبد سوخت تا پایان چشم‌انداز ۱۴۰۴ بود، گفت: البته مسوولان نظر دارند که تا پایان پنج سال به این ترکیب برسند؛ در حالی که ما فکر می‌کنیم به زمان بیشتری نیاز است. وی درباره ترکیب دقیق هر کدام از سوخت‌ها در سبد کلی گفت: جزئیات را شرکت‌ ملی نفت تعیین خواهد کرد؛ البته برای ۷۰درصد بنزین و نفت گاز، سهم ۵۰درصدی بنزین و ۲۰درصدی نفت گاز خوب است. کاظمی با تاکید بر این‌که در سبد فعلی، سهم نفت گاز قطعا بیشتر از سی.ان.جی است، تاکید کرد: در سبد سوخت مصوب ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت، گازوئیل به عنوان سوخت دوم بعد از بنزین در مطرح شده است.

وی در پاسخ به این که آیا این کار مغایر با برنامه‌هایی که برای توسعه سی.ان.جی در نظر گرفته شده نیست، گفت: مغایر نیست؛ چرا که نفت گاز به سی.ان.جی فشار نمی‌آورد و سی.ان.جی سهم قابل قبولی دارد.