ایسنا- مدیرکل استاندارد استان تهران از غیراستاندارد بودن ۲۰ نوع عسل تولید داخل خبر داد.

مهدی پورهاشم بدون نام بردن از برند عسل‌های غیراستاندارد تولید داخل گفت: براساس اختیاراتی که ماده‌ ۴ قانون استاندارد به ما داده، اقدام به تست تعدادی از عسل‌های تولید داخل کردیم که براساس نتایج به‌دست آمده ۲۰ نوع عسل تولید داخل غیراستاندارد بوده است.

وی افزود: اسامی این عسل‌ها را به مراجع قضایی اعلام کردیم و از سوی دیگر قصد داریم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، استاندارد عسل را سختگیرانه‌تر کنیم.

پورهاشم تصریح کرد: برای سختگیرانه‌تر کردن استاندارد عسل از استاندارد کشورهایی مثل استرالیا و آلمان نیز استفاده خواهد شد.

مهدی پورهاشم درباره‌ این‌که عسل‌های غیراستاندارد تولید داخل چه مشکلی داشته‌اند؟ گفت: در تعداد زیادی از عسل‌های غیراستاندارد تولید داخل، شکر به میزان بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفته و عملا عسل تولیدی تبدیل به مربای غلیظ شده است و به طور کلی عسل‌های

غیراستاندارد کشف شده، دارای مشکلات جزئی و عمده‌ متعدد بوده‌اند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: استاندارد عسل، اجباری نیست، اما بر اساس اختیاراتی که ماده ۴ قانون استاندارد به ما داده، می‌توانیم استاندارد هر نوع کالایی را حتی اگر اجباری نباشد، بررسی کنیم.

وی همچنین با بیان این‌که اسامی عسل‌های غیراستاندارد کشف شده به مقام قضایی ارائه شده است، افزود: در صورتی که وضع موجود ادامه پیدا کند و این تولیدکنندگان همچنان به تولید عسل‌های غیراستاندارد ادامه دهند، حداکثر تا یک و نیم ماه آینده اسامی آنها را اعلام عمومی می‌کنیم.