فارس- رییس کمیته معدن کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به ارائه اصلاحیه قانون معادن از سوی هیات دولت به مجلس می‌گوید: طرح نهایی اصلاحیه قانون معادن طی چند ماه آینده از سوی نمایندگان مجلس بررسی و برای ابلاغ به هیات دولت ارائه خواهد شد. «محمدرضا سجادیان» با بیان اینکه از این پس، جلساتی با حضور مسوولان دولتی و بخش‌های غیردولتی مانند اتاق بازرگانی، خانه معدن و سازمان نظام مهندسی معدن به منظور بررسی تغییرات صورت گرفته در قانون معادن تشکیل خواهد شد، اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس نیز اصلاحیه این قانون را در دست بررسی دارد که پس از انجام همه کارشناسی‌ها، جمع‌بندی قانون جدید در صحن علنی مجلس مطرح و به رای گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه قانون معادن قبلی در سال ۷۷ به تصویب رسیده است، گفت: اصلاحات لازم در راستای چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و اصل ۴۴ قانون اساسی روی قانون معادن اعمال شده که پس از تصویب، جهت اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.

وی با تاکید بر پتانسیل بالای معادن کشور، تصریح کرد: بخش معدن می‌تواند از نقش موثری در اقتصاد کشور برخوردار شود و با فعال شدن ظرفیت این بخش امکان اشتغالزایی در مناطق محروم فراهم خواهد شد. «سجادیان» پیش‌بینی کرد که قانون معادن طی چند ماه آینده در مجلس نهایی شود.