مهر- براساس طرح تعطیلات تابستانی و زمان پیک بار، صنایع همکار با صنعت برق کشور در ایام تابستان، از تسهیلات ویژه برخوردار می‌شوند. «رضا فلاحتکار»، مدیر دفتر خدمات مشترکین فوق توزیع و مدیریت مصرف برق تهران می‌گوید: عملکرد مدیریت مصرف باید شفاف شده و زمینه‌ های بهبود و پتانسیل‌های بالقوه در بخش صنایع بزرگ، شناسایی شود، این در حالی است که تامین برق مشترکین مستلزم انجام فعالیت‌هایی در زمینه مدیریت مصرف بهینه برق است تا بتوان به اهداف از پیش تعیین شده، دست یافت.

وی تصریح کرد: با فرارسیدن فصل تابستان، میزان مصرف برق نیز افزایش پیدا خواهد کرد، بنابراین مدیریت بار و پاسخگویی به نیازهای مصرفی در زمان پیک بار، در دستور کار قرار دارد. در این راستا، اعمال سیاست‌های جدید در زمینه مصرف بهینه صنایع و کارخانه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته وی، این صنایع با توجه به زمان همکاری، طول دوره تعطیلات و میزان تقلیل قدرت هماهنگ شده نسبت به متوسط مصرفی، مشمول تخفیفات خواهند شد.

وی اظهار داشت: تخفیف بهای انرژی صنایعی که برنامه تعطیلات دوره‌‌ای خود را با هماهنگی شرکت برق، در ساعات اوج بار تعیین و آن را رعایت نمایند، بر حسب محدوده زمانی همکاری، محاسبه و اعمال خواهد شد.