معاون برنامه‌ریزی وزیر صنایع با اشاره به مصوبه مجلس برای ادغام برخی وزارتخانه‌ها و کاهش تعداد وزارتخانه‌های کشور به ۱۷ مورد می‌گوید: ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی جزو اولویت‌های دولت است. «محسن حاتم» در گفت‌وگو با «فارس» با اشاره به تاکید رییس‌‌‌جمهور بر لزوم ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی، اظهار داشت: صنعت و بازرگانی باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و نه در مقابل هم. وی ادامه داد: هر کدام از بخش‌های صنعت و بازرگانی به تنهایی نمی‌تواند رشد مستمری داشته باشند؛ به همین دلیل برای همسان شدن فرآیند این دو وزارتخانه، بهتر است در یکدیگر ادغام شوند.

«حاتم» تاکید کرد: ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی به نفع بخش صنعت و تجارت کشور است و صنعت و بازرگانی بدون یکدیگر معنی ندارد.

وی با بیان اینکه نقاط مشترک بخش‌های صنعت و بازرگانی از مدت‌ها پیش مشخص شده است، گفت: مواردی که باعث ناهماهنگی این دو بخش‌ شده، شناسایی شده است؛ ولی به طور جدی برای ادغام این دو وزارتخانه باید یک طرح مشخص تهیه شود.

معاون وزیر صنایع ادامه داد: با توجه به اینکه قبلا ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی به طور جدی مطرح نبوده، در نتیجه طرح مشخصی در این خصوص تعریف نشده است؛ اما در صورتی که این مساله به وزارتخانه‌ها تکلیف شود حتما یک طرح مشخص تدوین خواهد شد.