«مرحله دوم اوراق مشارکت ارزی برای اجرای طرح‌های ۸ گانه فولاد استانی به‌زودی منتشر می‌شود.»

به گزارش روابط عمومی ‌سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «حسن پلارک»، معاون وزیر صنایع و رییس هیات عامل ایمیدرو با اعلام این خبر گفت: مجوزهای لازم برای عرضه اوراق مشارکت طرح‌های فولاد استانی اخذ شده و در حال دریافت مجوز انتشار این اوراق از سوی سازمان بورس هستیم. وی افزود: مرحله نخست انتشار اوراق مشارکت طرح‌های ۸ گانه فولاد استانی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اواخر سال گذشته انتشار یافت و با استقبال مردم مواجه شد و اکنون نیز مرحله دوم آن، به همین میزان منتشر و به عموم مردم عرضه خواهد شد.

وی از برنامه ایمیدرو برای انتشار اوراق مشارکت ارزی نیز خبر داد و گفت: در مورد اوراق مشارکت ارزی مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو از محل بودجه کل کشور در سال‌جاری به ایمیدرو تخصیص داده شده است.

«پلارک» افزود: به دلیل اینکه انتشار اوراق مشارکت ارزی برای نخستین بار قرار است در کشور منتشر شود، به دنبال راهکارها و اخذ مجوزهای لازم هستیم.

وی تصریح کرد: با عرضه ۵۰۰ میلیون یورو اوراق مشارکت ارزی، این مبلغ به طرح‌های سازمان توسعه معادن شامل طرح‌های نیمه تمام و در دست اجرای سازمان (۱۱۰ طرح) تخصیص خواهد یافت.