گروه انرژی- در حالی تنها یک ماه تا شروع فصل گرما باقی مانده و مقامات دولتی می‌گویند صرفه‌جویی قابل توجهی در میزان مصرف برق صورت گرفته است، شرکت توزیع نیروی برق تهران از کارخانه‌داران تهرانی خواسته تا برنامه تعطیلی خود در تابستان را اعلام کنند. در این بین، دبیر انجمن صنایع نساجی با ابراز تعجب از اینکه شرکت توزیع نیروی برق تهران قصد دارد برق صنایع را امسال هم مانند سال‌های قبل در فصل تابستان قطع کند، می‌گوید: «قرار بود بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی دیگر شاهد قطع برق صنایع نباشیم.»

«علیرضا حائری» در گفت‌وگو با «ایسنا»، توضیح داد: «شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به کلیه‌ کارخانه‌های تهران نامه زده و خواستار اعلام برنامه تعطیلی آنها در حد فاصل ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور ماه امسال شده است. در واقع در این فاصله زمانی قرار است برق واحدهای صنعتی به تفکیک قطع شود و اگر واحدی برنامه تعطیلی خود را ندهد، به صورت از پیش اعلام نشده برق آن واحد قطع خواهد شد.»

وی تاکید کرد: «قرار بود با اجرای هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی مصرف برق در کشور کاهش یافته و خاموشی برق صنایع نیز پایان یابد.»

به گفته‌ وی، برق واحدهای صنعتی از حدود ۱۶ تومان به ازای هر کیلووات ساعت به ۴۳ تومان بعد از هدفمندی یارانه‌ها رسیده است. وی تصریح کرد: «طبق برنامه قرار شده که راندمان تولید برق را از ۳۸ به ۴۵ درصد برساند. همچنین قرار است تلفات شبکه‌ توزیع از ۳۰ به ۱۴ درصد برسد.»