بالارفتن یا پایین آمدن نرخ سود تسهیلات بانکی به‌خودی‌ خود هدف نیست، بلکه مهم پیداکردن نقطه مطلوب نرخ سود تسهیلات‌ بانکی است، تا هم تولیدکنندگان و هم فعالان بانکی دچار مشکل نشوند. علی موحد، دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: اگر دولت کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی را به صورت کارشناسی انجام داده باشد، باید بررسی‌ها و مستندات خود را منتشر کند تا علاوه بر آگاهی مردم، جدال‌ها نیز در این زمینه پایان یابد.

وی با اشاره به این‌که نرخ سود تسهیلات بانکی یکی از ابزارهای مهم و کارآمد در اقتصاد است و روی عواملی نظیر اشتغال، نرخ تورم، قدرت خرید مردم و وضعیت تولید اثر می‌گذارد خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت این اقدام را غیرکارشناسی انجام داده باشد تبعات ناگواری در پی خواهد داشت.

این فعال صنعتی با بیان این مطلب که استانداردهای غذایی در کشورهای اروپایی به خصوص اروپای‌غربی بسیار سخت‌گیرانه تدوین شده‌اند، توضیح داد: صادرات ایران به کشورهای اروپای‌غربی در زمینه‌هایی مانند شکلات، تافی، آب‌نبات و بیسکویت، نشان از توانایی بالای این صنعت در کشور دارد. موحد افزود: در صورت حمایت دولت از این صنعت و اصلاح برخی اقدامات غیرکارشناسی، توانایی رسیدن به صادرات ۵۰۰میلیون دلاری چندان دور از ذهن نیست.