گروه صنعت و معدن: طرح بهره‌برداری از تصفیه‌خانه مجتمع پتروشیمی‌مبین که قرار بود اوایل خردادماه انجام شود، به نیمه اول تیرماه موکول شد.

انجام این طرح به سبب بروز مشکلات کوچک اجرایی به تاخیر افتاده، اما تمامی‌کارهای ساخت و قسمت‌های نرم افزاری و سخت افزاری این طرح انجام شده است. وی ادامه داد: در همین رابطه شرکت پتروشیمی‌مبین نیمه اول تیر ماه را برای بهره‌برداری از این طرح اعلام کرده است. به هر ترتیب، این مساله به شدت از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌در حال پیگیری است و جلسات متعددی برای انجام هرچه سریعتر این کار برگزار شده است.

این تصفیه‌خانه با ظرفیت روزانه شش‌هزار متر مکعب دارای دو خط تصفیه است که یکی خط رواناب بارندگی (POC) و دیگری خط فاضلاب‌های صنعتی و بهداشتی (COC) است. با بهره‌برداری از طرح ساخت تصفیه‌خانه مجتمع پتروشیمی‌مبین که به منظور کاهش آلایندگی‌های منطقه در دستور کار قرار گرفت، پساب تمام مجتمع‌های پتروشیمی‌این منطقه به این تصفیه‌خانه منتقل و تصفیه خواهد شد.

به گزارش ایسنا به‌زودی کلیه فاضلاب‌های طرح‌های فاز یک پتروشیمی‌عسلویه در تصفیه‌خانه مبین تصفیه خواهد شد و برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب واحدهای پتروشیمی‌در عسلویه به صورت مشترک در قالب یک واحد در پتروشیمی‌مبین انجام می‌شود.