گروه صنعت و معدن- رییس انجمن مهندسی دریایی ایران درخواست‏های این انجمن را برای پیگیری از سوی دولت یازدهم به عنوان نیازهای فوری جامعه دریایی در ۱۰۰ روز اول فعالیت آن، اعلام کرد. حسن‏رضا صفری با بیان اینکه چهار مشکل تحریم، بالا بودن نقدینگی، بیکاری و توسعه‏نیافتگی مناطق محروم از موضوعاتی است که همه جریان‏های فعال در کشور به عنوان چالش‏های جدی در مورد آنها اتفاق نظر دارند، تأکید کرد: ما اعتقاد داریم در صورت توجه به بخش دریا در دولت یازدهم و اتخاذ راهبرد اقتصاد دریاپایه، می‏توان گام‏های مؤثری در مقابله با هر چهار چالش برداشت.

وی در جمع خبرنگاران توضیح داد: عمده تحریم‏های کنونی متوجه بخش دریا است. صنایع دریایی توان جذب بالای نقدینگی در بخش تولید و نیز اشتغالزایی بسیار بالا را دارند. ضمن آنکه عمده مناطق محروم در مناطق ساحلی قرار دارند که توسعه آنها با توجه به صنایع و فعالیت‏های بندری و دریایی قابل انجام است. صفری جلوگیری از «خصوصی‏‌سازی‏های‌صوری» به ویژه از سوی وزرای صنعت، معدن و تجارت و نفت در صنایع عمده دریایی کشور را به عنوان یکی دیگر از مطالبات اعلامی نام برد و گفت: ایجاد و تقویت نظام مهندسی دریا و رتبه‏بندی شرکت‏های دریایی نیز از انتظارات جدی بخش دریایی از دولت یازدهم است.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات رییس‏جمهوری و اعضای کابینه مبنی بر اقدامات جدی برای رفع مسائل فوری کشور در ۱۰۰ روز اول فعالیت دولت جدید گفت: اولین خواست ما تعامل با انجمن‏ها، اتحادیه‏ها و فعالان بخش خصوصی است. رییس انجمن مهندسی دریایی ایران با ابراز امیدواری از اینکه «دولتمردان جدید حرف انجمن‏ها و تشکل‏های غیردولتی را بشنوند»، تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت ۱۰۰ روزه دولت در بخش دریا، چاره‏اندیشی درباره تحریم‏ها است؛ تحریم‏هایی که نفس جامعه دریایی را بریده است.

صفری خواستار آن شد که دولت جدید در ۱۰۰ روز نخست فعالیت خود بسته‏های پیش‏بینی شده برای مقابله با تحریم‏ها در بخش حمل‏ونقل و صنایع دریایی را اجرایی کند.

وی تشکیل اولین جلسه شورای عالی صنایع دریایی به ریاست رییس‏جمهوری را درخواست دیگر جامعه دریایی اعلام کرد که در ۱۰۰ روز اول فعالیت دولت یازدهم انتظار تحقق آن وجود دارد.