روابط عمومی شهرک‌های صنعتی- ۷/۱۷درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی کل کشور تعطیل هستند و اولویت نخست ما فعال‌سازی واحدهای مستعد و نیمه‌تعطیل است. مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این مطلب از واگذاری ۵۰ درصد از اسناد تفکیکی به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان سال‌جاری خبر داد. سید محمد علی سید ابریشمی در نشست مشترک با هیات رییسه اتاق بازرگانی ارومیه و خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی که در ارومیه برگزار شد،گفت: طبق آمارهای به دست آمده ۵۲ درصد واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی نیمه فعال و غیرفعال هستند که از این تعداد ۷۰ درصد این واحدها بین سال‌های ۸۵ تا ۹۱ تعطیل شده‌اند.

ابریشمی تصریح کرد: عمده‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی در کشور کمبود نقدینگی، وجود مشکلات در سیستم بانکی و نبود زیرساخت‌های کافی است

وی وظیفه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را حمایت از سرمایه‌گذاران بخش صنعتی عنوان کرد و افزود: به‌دنبال ایجاد تفاهم و افزایش همکاری‌ها با صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل هستیم تا بتوانیم با تخصیص مبالغی مشکل نقدینگی برخی از واحدهای تولیدی را رفع کنیم.

وی با اشاره به روند طولانی صدور جواز تاسیس برای سرمایه‌گذاران بخش صنعتی بیان کرد: در نظر داریم مراحل و بوروکراسی صدور جواز تاسیس کاهش یابد.

ابریشمی خاطرنشان کرد: برای تسریع در دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی برای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی نیز درصدد هستیم تا بامعرفی مستقیم این واحدها نسبت به دریافت تسهیلات مورد نیاز مراحل دریافت نقدینگی مورد نیاز را کوتاه کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی نیاز به کار بیشتر جهت تکمیل زیرساخت‌ها و رفع مشکلات موجود دارند، اظهار کرد: نباید به‌دلیل عدم تامین کامل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی شویم.

به گفته ابریشمی، دریافت و اعطای اسناد تفکیکی به واحدهای صنعتی از اولویت‌های سازمان بوده و در جلسه‌ای که با مدیران عامل شرکت شهرک‌های استانی برگزار شد، این موضوع مورد تاکید قرار گرفت. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر لزوم ایجاد و راه‌اندازی تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی گفت: باید با همکاری استانداری و محیط زیست و دیگر ارگان‌های مربوطه مشکل فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ ارومیه رفع شود.