شاتا- معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت توجه همه دستگاه‌های اجرایی کشور تاکید کرد: برای بهبود فضای کسب‌و‌کار نیازمند تعامل و همگرایی جمعی هستیم. حسین ابویی مهریزی در اولین نشست هم‌اندیشی روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با معاون برنامه‌ریزی وزارتخانه که با موضوع بهبود فضای کسب‌و‌کار و با هدف توانمندسازی بنگاه‌ها برگزار شده بود، افزود: فلسفه وجودی دستگاه‌های مختلف، خدمت‌به مردم و تسهیل و روان سازی ارائه خدمات است و برای بهبود فضای کسب‌و‌کار درکشور نباید شاخص تسهیل فرآیندها را از یاد برد. وی با اشاره به اینکه تعداد بنگاه‌هایی که با تولید مستمر و کیفیت مطلوب در عرصه صنعت، معدن و تجارت به فعالیت می‌پردازند در واقع گویای وضعیت این بخش از اقتصاد کشورو شاخص اثر بخشی عملکرد ما هستند، تصریح کرد: اثربخشی اقدامات دولتمردان و مسوولان زمانی آشکار خواهد شد که شاهد رشد مستمرتولید و فروش با صرفه وسود در عرصه‌های داخلی و خارجی باشیم. ابویی مهریزی در ادامه، برگزاری این نشست را در افزایش تعاملات و تبادل نظرات و تجربیات مسوولان استانی و سیاست‌گذاران ستادی موثر دانست و گفت: برقراری روحیه مفاهمه و همفکری در رسیدن به اهداف تعیین شده تاثیرگذار خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تصریح کرد: بهبود فضای کسب‌و‌کار تنها مربوط به یک وزارتخانه نیست و کل دستگاه‌های اجرایی کشور در این راستا دخیل هستند تا بتوان در یک چارچوب و برنامه مدون وبا همگرایی بیشتر دراین زمینه، اهداف تعیین شده محقق شود. به گفته وی، تمام ارگان‌هایی که در زنجیره برنامه‌ریزی تا اجرا هستند در رسیدن به اهداف کلی بخش صنعت، معدن و تجارت موثرند و در این بین نقش سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است. معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت درادامه سخنان خود شفاف‌سازی و اثر بخشی قوانین و مقررات و تسهیل فرآیندهای اجرایی را از مهم‌ترین مواردی ذکر کرد که سازمان‌های استانی باید بیش از گذشته به آن اهتمام ورزند.

وی خطاب به روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها از آنها خواست تا به دو موضوع رقابت‌پذیری و اقدامات لازم برای تقویت و بهبود مستمر فضای کسب‌و‌کار توجه ویژه داشته باشند. ابویی مهریزی پویایی و تحول سازنده در تفکرات و نگرش‌ها را لازمه توسعه و زمینه ساز رشد بیشتر دانست و گفت: در این میان توجه به موضوع زمان و کاهش هزینه‌های مبادله از مهم‌ترین مواردی است که به افزایش راندمان کمک می‌کند.