شاتا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بزرگ‌ترین هدف وزارتخانه رفع موانع تولید است، گفت: دولت در رفع موانع تولید از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد که اصلاح آیین‌نامه و دستورالعمل داخلی، اصلاح مصوبات دولت و مجلس، تعامل با بانک مرکزی و همفکری با بخش خصوصی را دربرمی‌گیرد. محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت افزود: از شروع به کار دولت یازدهم، در وزارت صنعت، معدن و تجارت توانستیم بیش از ۲۰مورد قوانین و مقررات دست و پاگیر پیش روی صنعت را اصلاح کرده و تعدادی از قوانین را که نیاز به مصوبه هیات دولت داشت به دولت ارسال کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم‌اکنون حدود ۷ تا ۸ مورد قوانین دست و پاگیر صنعتگران که بوروکراسی‌های خاص ایجاد کرده بود، وجود دارد و درصدد اصلاح آن در وزارتخانه هستیم. به گفته نعمت‌زاده، دولت باید به بخش خصوصی اختیار بیشتری دهد و با دعوت و پذیرفتن نقش تشکل‌ها، از تصدیگری‌ها بکاهد.

وی در ادامه با تاکید بر چهار راهکار اساسی برای خروج از شرایط سخت و ایجاد امید توسط دولت، یادآور شد: باید اتکا به سرمایه اجتماعی و حمایت‌های مردمی برای ایجاد امید در مردم؛ شناخت وضع موجود؛ ایجاد انسجام میان دستگاه‌های اجرایی کشور و انسجام ملی در کشور را سرلوحه کار خود قرار دهیم. نعمت‌زاده تصریح کرد: عبور از دشواری‌ها برای من نهادینه شده و سابقه ۳۵ ساله مسوولیتم برنامه‌ریزی، ایستادگی و رسیدن به تعادل را در چنین موقعیت‌هایی به اثبات رسانده است.