خبرگزاری مهر: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت با تاکید بر اینکه انتخابات اصناف در چارچوب قانون انجام شده، تاکید کرد: هیچ دخالتی در زمینه این انتخابات صورت گرفته و کاملا در ضوابط و چارچوبی که قانون مشخص کرده، انتخابات برگزار و افراد انتخاب شدند. مجتبی خسرو تاج با اشاره به برگزاری انتخابات سراسری اصناف در ۳۱ اردیبهشت ماه و معرفی هیات رئیسه اتاق‌های اصناف شهرستان‌های مختلف کشور، تصریح کرد: براساس آیین‌نامه ابلاغی به استان‌ها، از میان هیات رئیسه انتخابی جلسه تشکیل و یک نفر به‌عنوان رئیس اتاق شهرستان انتخاب می‌شود. وی افزود: این انتخابات در اغلب استان‌ها انجام شده و مابقی نیز طی هفته آینده انجام و روسای اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها نهایی می‌شوند.

به گفته خسروتاج، تشخیص منافع اصناف و اتحادیه ها و دفاع از حقوق ذی‌نفعان و واحدهای صنفی همه از مشخصه‌هایی است که تنها از عهده افرادی که از تجربه و بلوغ کافی برخوردار باشند

بر خواهد آمد. وی اضافه کرد: از این رو امروزه همه بنگاه‌ها و واحدها در جهت جلب رضایتمندی مشتریان و مصرف‌کنندگان گام برمی‌دارند و در این میان نقش اتاق‌های اصناف علاوه بر حفظ منافع صنفی، جلب و ارتقای این رضایتمندی است که این مهم جز با خدمت رسانی به مردم و تعقیب منافع مصرف‌کنندگان امکان‌پذیر نخواهد بود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: حجم کاری که امروز متوجه واحدهای صنفی است، عمدتا در راستای وظایفی که نظام بازرگانی داخلی از آنها انتظار دارد، لکن علاوه بر آن براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز چندین محور بر عهده نظام بازرگانی داخلی گذاشته شده است که این موارد وظایف اتاق‌های اصناف را سنگین‌تر می‌کند.