خبرگزاری مهر: مشاور وزیر نیرو با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت مصرف با هدف کاهش مصارف غیرضرور آب، گفت: طرح ملی نجات آب در ۲۱ استان کشور اجرا شد. محمد حاج‌ رسولی‌ها با بیان اینکه مصرف آب به‌ طور صحیح و مطابق الگوی مصرف و جلوگیری از هدررفت آب می‌تواند تا حدی جایگزین توسعه منابع تامین آب باشد، گفت: بر این اساس، مدیریت مصرف با هدف کنترل و کاهش مصارف غیرضرور، موضوعی مهم و شایسته توجه است. مشاور وزیر نیرو ادامه داد: مدیریت مصرف، موضوعی است که جنبه‌‌های سازه‌‌ای و غیرسازه‌‌ای دارد. وی اقدامات مهمی را که در شرکت مدیریت منابع آب ایران در بخش سازه‌‌ای مدیریت مصرف انجام شده است طراحی و نصب سامانه پایش توزیع آب در شبکه‌‌های آبیاری و زهکشی، استقرار و پیاده‌‌سازی سامانه قیمت تمام‌ شده آب در کل کشور، اجرای طرح تعادل‌ بخشی منابع آب زیرزمینی و مواردی دیگر عنوان کرد.

وی گفت: همچنین مذاکره‌‌ها و هماهنگی‌‌های اولیه با موسسه تحقیقات آب برای راه‌اندازی مرکز فرهنگ‌سازی مصرف آب برای کودکان و نوجوانان صورت گرفته است.

این مقام مسوول در وزارت نیرو تاکید کرد: این شرکت به‌ صورت مستمر و منظم، استفاده از ظرفیت‌‌های رسانه‌‌ای برای ارتقای آگاهی‌‌های عمومی و آموزش مدیریت مصرف آب را در دست اجرا دارد؛ البته در بخش کشاورزی، این وظیفه مهم بیشتر تحت مسوولیت وزارت جهادکشاورزی است.