خانه ملت: رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزیر نیرو در جلسه هفته آینده کمیسیون انرژی درباره راه‌های جبران کسری بودجه گزارش می‌دهد، گفت: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم نمی‌توان به‌طور قطع اعلام کرد وزیر نیرو مقصر کم‌آبی و خشکسالی‌های اخیر است. علی مروی با یادآوری بحران بی‌آبی و اینکه چرا با این بحران مواجه هستیم، گفت: شاید بتوان از مهم‌ترین دلایل مواجه شدن با خشکسالی را به نوعی مصرف بی رویه آب عنوان کرد و از این رو باید برای مقابله با این بحران مصرف آب بهینه شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اکثر کشورهای دنیا از آب‌های زیرزمینی برای کار کشاورزی استفاده نمی‌شود، گفت: از آب‌های سطحی، زیرزمینی و سیلاب‌ها باید برای کشاورزی استفاده کرد، اما متاسفانه در کشور بیش از ۵۰ درصد مصرف آب کشاورزی از آب‌های زیرزمینی است. وی با بیان اینکه با افت سطح آب‌های زیرزمینی مواجه هستیم که خود مشکلات دیگری را در پی دارد، گفت: مسوولان برای مصرف بهینه بین مردم فرهنگ‌سازی و آنها را جهت‌دهی و هدایت نکردند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری اینکه سرانه مصرف آب در ایران از تمام کشورهای دنیا بیشتر است، افزود: در کشور ۷ تا ۸ سال است که با خشکسالی و کاهش بارندگی و سیلاب‌ها و به تبع آن با کمبود آب مواجه هستیم. مروی با بیان اینکه راهکارهای بسیاری را برای جبران کمبود آب دنبال می‌کنیم، گفت: در این باره با وزیر نیرو و معاونانش جلسات و مشورت‌هایی شده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با بیان اینکه از وزیر نیرو خواستیم درباره وضعیت آب و برق به کمیسیون توضیح دهد تا اگر مشکلی هست برای آن چاره‌اندیشی شود، افزود: باید از راه‌های مختلف همچون انتقال آب و مهار آب‌های زیرزمینی استفاده کنیم تا به مشکلی برنخوریم.