پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از برنامه این وزارتخانه برای کاهش استفاده از منابع آبی تجدیدپذیر به ۵۰ درصد خبر داد. رحیم میدانی گفت: در برنامه ششم توسعه که اکنون در حال تدوین آن هستیم، قصد داریم در یک افق ۱۰ تا ۲۰ ساله مصرف آب از منابع تجدیدپذیر را به ۵۰ درصد برسانیم. وی تصریح کرد: باید به برنامه‌های تهیه‌شده به‌خوبی عمل کرده و در مدیریت تامین، توزیع، تقاضا و مصرف آب یک برنامه کلان داشته باشیم که این امر، مستلزم دسترسی به اطلاعات وسیع و صحیح است و باید موجودی‌های خود را بشناسیم.

میدانی ادامه داد: باید دانش مربوط به مدیریت آب را داشته باشیم و کشور صاحب یک برنامه کلان در بخش آب شود و برای اجرای آن برنامه تمهیدهای لازم اندیشیده شود.

وی ادامه داد: باید تلاش شود که هرچه سریع‌تر روند بازنگری در طرح‌های آبی راه بیفتد و این کار باید روان‌تر پیش رود زیرا اکنون دیگر چشم‌های غیرمسلح نیز گواه می‌دهند که سدها از آب پر نمی‌شوند.

وی با اشاره به بحران آب گفت: اگر مدیران آب کشور به‌موقع تصمیم‌هایی را نگیرند و اقدام‌هایی را انجام ندهند، کشور در بحران آب بیشتر آسیب‌پذیر می‌شود. میدانی تصریح کرد: مشکلات بخش آب کشور در ۲۰ سال اخیر بررسی و جمع‌بندی شده است و اگر بین ۴۰ تا ۶۰ درصد از منابع تجدیدپذیر استفاده شود، آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌شود.