خبرگزاری تسنیم: وزیر نیرو گفت: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با تغییر در بخش عرضه اقتصاد و تغییر در الگوی مصرف کلان انرژی، در خروج کشور از رکود نقش‌آفرین است. حمید چیت‌چیان اظهار کرد: استفاده از منابع تجدیدپذیر برای تولید انرژی می‌تواند نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

وی افزود: تعیین قیمت ۴۶۳ تومان برای خرید برق به ازای هر کیلووات ساعت برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر و پرداخت دولت از محل صرفه‌جویی معادل سوخت مایعی که ایجاد می‌شود، بستر مناسبی برای جذب سرمایه بخش خصوصی فراهم کرده و هر چه با افزایش جذب سرمایه در این بخش توسعه داشته باشیم، صرفه‌جویی بیشتر ملی در مصرف سوخت فسیلی حاصل می‌شود که هم می‌توانیم با ارزش افزوده دادن به سوخت فسیلی مصرف نشده در تولید برق، درآمدزایی بیشتر برای کشور رقم بزنیم و هم از آسیب‌های زیست‌محیطی و هزینه‌کردن‌های آتی برای جبران این آسیب‌ها جلوگیری کنیم که تمامی این موارد در توسعه اقتصادی کشور موثر است. وزیر نیرو با اشاره به رویکرد دولت برای خروج غیرتورمی کشور از رکود، خاطرنشان کرد: در واقع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با تغییر در بخش عرضه اقتصاد و تغییر در الگوی مصرف کلان انرژی، در خروج کشور از رکود نقش‌آفرین است.

چیت‌چیان همچنین در حاشیه بهره‌برداری از پروژه تولید همزمان ۵۰ مگاوات برق و ۱۸ هزار متر مکعب آب شیرین در نیروگاه مپنای جزیره قشم در جمع خبرنگاران، از آماده شدن طرح تولید همزمان آب و برق در کشور خبر داد و بیان کرد: این طرح آماده تقدیم به هیات دولت است و براساس آن می‌توان در مدار ۱۰۰ کیلومتری دریای عمان و خلیج فارس با ظرفیت فعلی نیروگاهی کشور به طور همزمان آب و برق تولید کرد و با ایجاد نیروگاه‌های جدید این ظرفیت به تولید بالغ بر یک میلیارد متر مکعب آب شیرین خواهد رسید.