ایرنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران کمبود آب را مشکل اساسی شهرک‌های صنعتی دانست و گفت: تامین آب از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی این سازمان است. سیدمحمدعلی سیدابریشمی افزود: حجم آب مصرفی بخش صنعت در برابر ۱۴۰ میلیارد مترمکعب آب مصرفی رقم بسیار پایینی است. وی با اشاره به سهم ۸/۱ درصدی آب مصرفی صنعت گفت: در نظر داریم این مقدار را با صرفه‌‌جویی در بخش کشاورزی که ۹۲ درصد آب کشور را مصرف می‌کند، به پنج برابر افزایش دهیم.

وی گفت: برای شهرک‌های صنعتی ۱۲ هزار لیتر در ثانیه آب تامین شده است که دو هزار لیتر در ثانیه آن قابل استفاده نیست و در نظر است این میزان به ۱۹ هزار لیتر در ثانیه افزایش یابد.

سیدابریشمی دو برابر کردن زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را از برنامه‌های این سازمان بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۹۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۷۳۴ شهرک و ناحیه در حال بهره‌برداری است. وی حجم قراردادهای واحدهای تولیدی صنعتی در شهرک‌های صنعتی را ۶۲ هزار قرارداد بیان کرد و گفت: ۳۰ تا ۳۱ هزار قرارداد به مرحله بهره‌برداری رسیده است و ۳۰ هزار واحد نیز در حال ساخت‌و‌ساز است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به غیرفعال شدن ۱۴ درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌ها در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۲ گفت: کمبود نقدینگی، مشکلات ارزی و... از مهم‌ترین دلایل غیرفعال شدن این واحدها است. ۷۰ درصد این مشکلات ناشی از نقدینگی است و تحریم‌ها تاثیر ناچیزی داشته‌اند.