گروه صنعت و معدن: گردهمایی بزرگان فولاد ایران و جهان امسال نیز برگزار خواهد شد. گروه صنعتی سارایه اسپانیا را می‌توان از بزرگان این صنعت در دنیا دانست که در پنجمین دوره این همایش نیز حضور خواهد داشت. «الیاس گونزالس» (Elias Gonzalez Gil)،مدیر عامل این شرکت همانند دور قبل یکی از سخنرانان این همایش محسوب می‌شود که در پنجمین دوره در مورد تکنولوژی‌های نوین تولید فولاد سخنرانی خواهد کرد. سال گذشته مدیرعامل این گروه صنعتی در چهارمین گردهمایی با بیان اینکه در طول ۸ سال گذشته که در ایران مشغول فعالیت هستیم، تکنولوژی‌های روز اروپا را در زمینه فولاد به ایران آورده‌ایم تا با توسعه صنعت فولاد به زودی بتواند در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد، اعلام کرد که ایران را در سال‌های سختی که با آن درگیر بوده تنها نگذاشته است.

فعالیت گروه صنعتی سارایه اسپانیا از شهر آزپیتیای اسپانیا در ۱۹۶۰ آغاز شد و تا سطح جهانی پیش رفت. این گروه در حال حاضر در ۶ زمینه صنایع فولادسازی، صنایع نورد، صنایع تولید کویل، تجهیزات نوین کارگاهی، انرژی‌های پاک و خدمات مهندسی فعالیت دارد. گروه صنعتی سارایه یک گروه مستقل و متعلق به بخش خصوصی است که در شاخه‌های تخصصی مهندسی، طراحی و تولید تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین و ازجمله پروژه‌های کلید در دست و عمدتا (و نه منحصرا) در گروه تخصصی فولاد، فعال است.

گروه صنعتی سارایه یکی از تامین‌کنندگان قطعات مورد نیاز گروه‌های صنعتی نظیر AcelorMittal, Gerdau Severstal,Tata و... است و همچون سایر شرکت‌های صنعتی، نقش‌آفرین در سطحی جهانی محسوب می‌شود که در بیش از ۸ کشور جهان نظیر هند، مکزیک، ایران و ... استقرار یافته و دانش فنی مناسب و راهگشایی را در توسعه صنایع فولاد ایجاد کرده است.

این شرکت هشت سال پیش تاسیس شرکتی در شمس‌آباد تهران را در دستور کار خود قرار داد که می‌توان گفت نخستین شرکت تجهیزات فولادی در ایران است که از نشان CE برخوردار است. بر اساس این گزارش، پنجمین دوره همایش «چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار» در تاریخ ۷ و ۸ بهمن ماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. در کنار سخنرانی‌های اصلی همایش در روز اول، در روز دوم نیز ۱۶ کارگاه آموزشی مرتبط با صنعت فولاد برگزار خواهد شد که مدرسانی از کشورهای ایران، آلمان، روسیه، ایتالیا و چین علاوه بر معرفی تکنولوژی‌های روز و دستاوردهای تکنولوژیک صنعت فولاد، در مورد آینده قیمت فولاد و سنگ‌آهن سخنرانی خواهند داشت. برگزاری نمایشگاه جانبی در ۴۵ غرفه نیز از دیگر برنامه‌های پنجمین دوره همایش صنعت فولاد و معدن ایران است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر برای حضور در این همایش می‌توانند با شماره ۸۷۷۶۲۴۳۰ تماس حاصل فرمایند یا به وب‌سایت http://events.den.ir مراجعه کنند.