گروه صنعت و معدن: نمایشگاه به‌عنوان بهترین فضا برای معرفی و ارائه محصولات و خدمات شرکت به حاضران است. حتی با ظهور عصر تکنولوژی و ارتباطات آنلاین هنوز هم این نمایشگاه‌ها هستند که بیشترین تاثیر را در پرورش روابط کسب‌وکار سودآور دارند.


در ششمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار مطابق سنت هر ساله نمایشگاه جانبی نیز برگزار خواهد شد. براساس اعلام دبیرخانه این همایش، به ازای هر 12 متر یک نفر غرفه‌دار و یک نفر شرکت‌کننده، امکان حضور در همایش را به‌صورت رایگان خواهند داشت. غرفه همراه با تجهیزات متداول غرفه شامل دو عدد صندلی و یک میز گرد به ازای هر 12 متر به متقاضیان ارائه می‌شود. هزینه شرکت در نمایشگاه به‌صورت آزاد 980 هزار تومان و هزینه شرکت در نمایشگاه به‌صورت گروهی 900 هزار تومان در نظر گرفته شده است. ثبت‌نام گروهی شامل ثبت‌نام حداقل سه نفر از شرکت یا سازمان واحد است. در نمایشگاه جانبی ششمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار پیش‌بینی می‌شود بیش از 1000 نفر بازدیدکننده از غرفه‌های نمایشگاهی بازدید ‌کنند تا علاوه بر بهره بردن از نمایشگاه، در صورت نیاز از خدمات و محصولات ارائه شده از سوی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بهره گیرند. به اعتقاد فعالان صنعتی، در پنج دوره قبلی برگزاری همایش فولاد، این همایش به اتاق فکری سالانه با هدف تبادل نظرات، انتظارات و بیان چالش‌های حوزه فولاد تبدیل شده است.


در این میان، با توجه به استقبال خوب فعالان صنعت فولاد کشور از پنج دوره قبلی این همایش و فضای جدید اقتصادی با لغو تحریم‌های بین‌المللی، پیش‌بینی می‌شود همایش پیش‌رو با استقبال بیشتری مواجه شود. به اعتقاد کارشناسان، با توجه به ظرفیت‌های کشور و وجود مزیت‌های نسبی در تولید فولاد در ایران از جمله سنگ‌آهن و نیروی متخصص ارزان، متولیان باید مسیر توسعه فولاد را براساس این مزیت‌ها برنامه‌ریزی کنند و دیدی بلندمدت در تولید این کالای استراتژیک داشته باشند. علاقه‌مندان برای طی مراحل خرید غرفه نمایشگاهی یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت http:/ / events.den.ir مراجعه یا با شماره تلفن ۸۷۷۶۲۴۳۰ تماس بگیرند. ششمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار قرار است در روزهای ۲۷ و ۲۸ بهمن در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شود. رقابت‌پذیری راهکار توسعه پایدار، فروش و راهکارهای خروج از رکود بازار و چشم‌انداز بازار ایران و جهان در سال ۱۳۹۵ از جمله محورهای این همایش است. بررسی وضعیت طرح‌های در دست اجرا، بررسی چرایی رکود بازار فولاد، پاسخ به پرسش کلیدی زمان خروج از رکود در بازار فولاد، همچنین برقراری ارتباط با شرکای جدید تجاری از جمله موضوعات کلیدی است که در این همایش بررسی می‌شود.