محمدرضا عباسیان صبح دیروز (۲۹ اردیبهشت ماه) از مدیرعاملی موسسه «رسانه‌های تصویری» و همچنین دبیری جشنواره فیلم «یاس تهران» استعفا داد و گفت: هرجا احساس کردم که دیگر امکان فعالیت مفید وجود نداشته، از آنجا خارج شده‌ام. به گزارش «ایسنا‌» محمدرضا عباسیان خبر استعفای خود را از مدیرعاملی «موسسه رسانه‌های تصویری» اعلام و بیان کرد: امروز آخرین روز حضور من در این موسسه است و به‌زودی به محل خدمت اصلی‌ام، سازمان صدا و سیما برمی‌گردم. اکنون اولویت اصلی‌ام احیای وضعیت ساخت سریال «پیدا و پنهان» است.

وی در پاسخ به استعفای ناگهانی‌اش توضیح داد: چندی است که استعفای خودم را خدمت آقای شمقدری داده‌ام و بالاخره ایشان به سختی آن را پذیرفت. این استعفا خیلی ارتباطی به مسائل مختلف ندارد. من در هر مقامی که مسوولیت اجرایی داشته‌ام، هر وقت احساس کردم که دیگر امکان فعالیت مفید وجود ندارد، از آن مسوولیت خارج شده‌ام.

عباسیان پس از آنکه خبرنگاران سعی می‌کردند با گمانه‌زنی دلایل استعفای او را با بیان مسائلی مانند بودجه‌، تعویق جشنواره یاس‌، انتخابات ریاست‌جمهوری‌ و ساخت فیلم تبلیغاتی متوجه شوند،‌ به شوخی گفت: شاید می‌خواهم فیلم انتخاباتی بسازم.