مراسم نکوداشت فخری ملک‌پور، نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه‌مندان موسیقی در تالار وحدت تهران برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر، پخش فیلم همنوایی و تصنیف «پیر چنگی» به یاد استاد احمد عبادی در دستگاه همایون با شعری از بیژن ترقی، پیانو نوازی استاد فخری ملک‌پور و خوانندگی سالار عقیلی بخش اول برنامه نکوداشت را تشکیل می‌داد. در پایان نمایش فیلم، سالار عقیلی با حضور در جایگاهی که فخری ملک‌پور در آن نشسته بود از وی قدردانی و به ابراز احساسات تماشاگران پاسخ داد. بداهه نوازی تمبک محمد اسماعیلی و سنتور سعید ثابت از هنرمندان مطرح موسیقی ایرانی که تا چند روز آینده تازه‌ترین کنسرت خود را در بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار خواهند کرد، بخش دوم برنامه نکوداشت استاد ملک‌پور بود.

سعید ثابت بعد از اجرای برنامه بداهه نوازی خود بیان کرد: ما در مکتب استاد فرامرز پایور قبل از فراگیری موسیقی، احترام به پیشکسوت را آموختیم. استاد پایور و بسیاری از هنرمندان بزرگ دیگر همیشه به ما گوشزد می‌کردند که باید مبادی آداب باشیم به همین جهت حضورم در این برنامه وظیفه‌ای بود که باید انجام می‌دادم و مطمئنم اگر استاد پایور در قید حیات بود حتما در این مراسم نکوداشت حضور پیدا می‌کرد. بعد از صحبت‌های ثابت و با توجه به اینکه روز شنبه چهارم شهریور مصادف با سالروز تولد استاد محمد اسماعیلی بود هدیه‌ای به رسم یادبود از سوی ناصر ایزدی مدیر بخش موسیقی موسسه «راد نواندیش» به وی اهدا شد.

پخش کلیپی از زندگی و فعالیت‌های هنری استاد فخری ملک‌پور و اهدای تندیس و لوح به این هنرمند پیشکسوت به همراه بداهه‌نوازی پیانو حریر شریعت‌زاده، خوانندگی سالار عقیلی و نوازندگی سحاب تربتی بخش‌های اصلی مراسم نکوداشت استاد فخری ملک‌پور بود. سالار عقیلی پس از اجرای بخش اول برنامه خود خطاب به تماشاگران گفت: بسیارخوشحالم که در شب نکوداشت بانوی موسیقی ایران استاد فخری ملک‌پور برنامه اجرا کرده و همراه با همسرم به این هنرمند بزرگ موسیقی کشورمان ادای دین می‌کنیم. به هر حال امشب استادان بزرگ عرصه آواز در مراسم حضور دارند که بنده در خدمت آنها جسارت کرده و برنامه مختصری را اجرا کردم. پس از اینکه ماهور عقیلی پسر سالار عقیلی با تشویق تماشاگران روی صحنه آمد و جایگزین سحاب تربتی شد، خانواده سالار عقیلی تصنیفی را برای مخاطبان در تالار اجرا کردند که این برنامه با توجه به حضور خانواده عقیلی با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

تجلیل از نوازنده پیشکسوت پیانو در تالار وحدت

تجلیل از نوازنده پیشکسوت پیانو در تالار وحدت

تجلیل از نوازنده پیشکسوت پیانو در تالار وحدت