خاموشی ستاره جوان موسیقی

زندگی و کار

بهنام در نیمه تیر ماه ۱۳۶۲ به دنیا آمد؛ در شیراز. سکونت او در شیراز چندان طولانی نبود و در همان سال‌های کودکی به بندر ماهشهر رفت و تا ۱۶ سالگی در این شهر ماند. سپس با قبولی در کنکور در رشته مهندسی عمران، لیسانس گرفت و باقی عمرش را هم در تهران زندگی کرد. در هفت سالگی با پیانو و سازهای کوبه‌ای آشنا شد و بدون استاد پای نواختن این سازها نشست. شاید به همین دلیل باشد که معروف است در میان خوانندگان جوان پاپ ایرانی، ریتم را به خوبی می‌شناسد. او از همان سال‌های دبستان رفتنش کار خوانندگی را در گروه‌های سرود مدرسه آغاز کرده بود. صفوی در دوران اوج معروفیتش و زمانی که البته به قول خود تصمیمی برای ازدواج نداشت، عاشق شد و ازدواج کرد. او در آذر ۱۳۹۵ پدر شد و اسم پسرش را سام گذاشت.

صفوی در ۲۱ سالگی نخستین آلبومش به نام «بگو دوستم داری» را به شیوه غیررسمی منتشر کرد. این آلبوم برای او شهرت بسیاری دست و پا کرد. اما دو سال پس از آن انتشار قطعه «تمنا» صفوی ۲۳ ساله را ورد زبان‌ها کرد. افزایش شهرت و محبوبیت او، کار را به انتشار آلبوم رسمی کشاند. نخستین آلبومش با نام «عشق من باش» در سال ۱۳۸۸ روانه بازار شد. آلبوم‌های «آرامش»، «فوق العاده» و «معجزه» دیگر آلبوم‌های او هستند. نکته آنکه آلبوم «معجزه» در سال ۹۵ یعنی در زمان اوج بیماری او و البته همزمان با تولد پسرش تولید و منتشر شده است.

مرگ

او که در روزهای اخیر با مشکلات تنفسی روبه‌رو شده بود، کمتر از یک ماه پیش برای گریز از هوای آلوده تهران به اصفهان رفته بود تا نزدیک محل زندگی پدر و مادرش باشد. حالا و پس از درگذشت او تصمیم برای تدفینش دشوار شده است. برخی می‌گویند همانجا در گورستانی در شاهین‌شهر اصفهان دفن شود و برخی می‌گویند که پیکرش باید به تهران منتقل شود و پس از تشییع در قطعه هنرمندان بهشت‌‌زهرا به خاکش بسپارند.