•  لعیا زنگنه پس از 27 سال دوری از صحنه، دوباره به تئاتر بازمی‌گردد. این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که نخستین حضور حرفه‌ای خود بر صحنه تئاتر را با علی رفیعی در نمایش «یادگار سال‌های شن» در سال ۱۳۷۱ تجربه کرده است، فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر تهران رشته نمایش بوده و با هدایت محمدعلی کشاورز و ثریا قاسمی وارد عرصه تلویزیون شد. نمایش «اتینا» با حضور زنگنه به نویسندگی رسول کاهانی و کارگردانی حسین دیردار از ۱۰ مرداد در تماشاخانه مهرگان روی صحنه خواهد رفت.
  •  مزار رضا سقایی (موسیقی‌دان و خواننده لر) امروز در خرم‌آباد گلباران می‌شود.  امین عباسیان، مدیر انجمن موسیقی استان لرستان گفت: امسال نیز همچون سنوات گذشته به پاس قدردانی از زحمات استاد سقایی در کنار مقبره او جمع می‌شویم و مزارش را گلباران می‌کنیم. مراسم گلباران مزار رضا سقایی ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز در قطعه هنرمندان آرامگاه «صالحین» خرم‌آباد برگزار می‌شود.
  •  فیلم سینمایی «کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی ساعت ۱۸ امروز در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده می‌شود و پس از آن با حضور عوامل نقد و بررسی می‌شود. «کار کثیف» مضمونی اجتماعی دارد و به موضوع کار و مهاجرت می‌پردازد. پدرام شریفی، الهام نامی، لوون هفتوان، رضا فیاضی، مسعود فروتن و... بازیگران فیلم کار کثیف هستند. خسرو معصومی نویسنده و کارگردان، جواد طوسی منتقد، کورش جاهد کارشناس سینما و جمعی دیگر از عوامل و بازیگران فیلم مهمانان پانصد و چهاردهمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.
  • یکصد و پنجاه و پنجمین نوبت از محفل طنز «در حلقه رندان» ساعت ۱۸ امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود. علی زراندوز، نویسنده و طنزپرداز،  مهمان صندلی قرمز این رویداد حوزه ادبیات است که به گفت‌وگو با داریوش کاردان، مجری این برنامه و نویسنده، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون می‌نشیند. محفل طنز «در حلقه رندان» از جمله محافل ثابت و ماهانه حوزه هنری است که آخرین یکشنبه‌های هر ماه در تالار سوره این مجموعه برگزار می‌شود و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و دفتر طنز حوزه هنری برگزاری آن را برعهده دارند.
  •  قسمت آخر فصل اول مسابقه «ستاره ساز» پس فردا، دوشنبه اول مرداد پخش و در آن به نفر اول این مسابقه استعدادیابی، ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان جایزه اهدا می‌شود. ستاره‌ساز تاکنون ۵۳ قسمت روی آنتن شبکه سه برده است و مرحله نهایی آن طی سه هفته گذشته با حضور شش نوجوان برتر دنبال شد.
  •  نمایشگاهی متفاوت مبتنی بر آثار نسل‌های مختلف هنر ایران عصر روز جمعه در گالری خاک برپا شده است. در این دوره سالانه آثاری از غلامحسین نامی، کوروش شیشه‌گران، سیدمهدی حسینی، بیتا فیاضی، کامبیز صبری، مسعود اخوان‌جم، نرگس هاشمی، نزار موسوی‌نیا، عین‌الدین صادق‌زاده و گلناز مقدم به روی دیوار گالری خاک می‌رود.  این نمایشگاه تا ۱۵مردادماه هر روز (غیر از شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است.