نشست تخصصی- آموزشی آیین آواز با پیام تصویری اکبر گلپایگانی، خواننده پیشکسوت امروز سه‌شنبه در فرهنگسرای ارسباران برپا می‌شود.  در این نشست که به مناسبت چهارمین سال برپایی‌اش برگزار خواهد شد، علی شیرازی خواننده و مدرس آواز درباره لایه‌بندی تحریر در آواز ایرانی سخن خواهد گفت. همچنین آوازخوانانی چون مسعود مظلوم، احمد بیرانوند، امیرمهدی زمانی و امین جمیلی‌نژاد در ادامه برنامه به اجرای آواز می‌پردازند. نشست تخصصی آموزش آیین آواز از ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

 دهمین همایش بزرگ شعر و موسیقی کانون ادبی زمستان و مراسم تجلیل و بزرگداشت هوشنگ کامکار یکشنبه ۲۷ مرداد ماه در تالار ایوان‌شمس برگزار می‌شود. در این همایش علاوه بر شاعران و ترانه‌سرایانی چون شمس لنگرودی، مصطفی رحماندوست، عبدالجبار کاکایی، عبدالرضا رادفر و سعید بیانکی، موسیقیدان‌های برجسته از جمله فرهاد فخرالدینی، کامبیز روشن‌روان، لوریس چکناواریان، کیخسرو پورناظری، شهرام ناظری و محمدرضا درویشی مهمانان ویژه این همایش هستند. دهمین همایش بزرگ شعر و موسیقی کانون ادبی زمستان ساعت ۱۷ در تالار ایوان شمس واقع در میدان فاطمی، خیابان شهید گمنام، ابتدای بزرگراه کردستان برگزار خواهد شد.

 یدالله اسکندری طراح چهره‌پردازی در تازه‌ترین فیلم داریوش مهرجویی با نام «لامینور» حضور خواهد داشت تا این فیلم ششمین همکاری او با مهرجویی پس از فیلم‌های «هامون»، «بانو»، «پری»، «درخت گلابی» و «دختردایی گمشده» باشد. «لامینور» بر اساس فیلمنامه‌ای مشترک از وحیده محمدی‌فر و داریوش مهرجویی با مدیریت فیلمبرداری بهرام بدخشانی به تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان تولید می‌شود.

 فیلم «لوتوس» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا وطن‌دوست به بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم محیط‌زیستی در استرالیا راه‌یافت.  در این مستند داستانی، زندگی پیرزنی را می‌بینیم که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود. جشنواره بین‌المللی فیلم محیط‌زیستی استرالیا که از دوم تا ۱۰ آبان‌ در ملبورن برگزار می‌شود، هر ساله پذیرای فیلم‌هایی موضوعی از مستعدترین فیلمسازان جهان است.