«خون شد» ساخته مسعود کیمیایی: باسابقه‌ترین و قدیمی‌ترین کارگردان جشنواره امسال مسعود کیمیایی است که بیست‌ونهمین اثرش را در جشنواره فجر رونمایی می‌کند.

 «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا: فرامرز قریبیان با بازی در نقش اصلی این فیلم پس از چند سال دوباره به سینما و جشنواره فجر برگشته تا نقش یک جانباز شیمیایی دوران جنگ تحمیلی را بازی کند.

 «آتابای» اثر نیکی کریمی:نیکی کریمی که در بسیاری از دوره‌های جشنواره فجر به‌عنوان بازیگر حضور داشته است، امسال با پنجمین فیلمش به جشنواره می‌آید.

 «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی: این اثر یکی از فیلم‌های کمدی یا شاید تنها کمدی جشنواره امسال است که به تهیه‌کنندگی محسن چگینی ساخته شده است.

 «خورشید» ساخته مجید مجیدی: یکی دیگر از فیلمسازان مطرح این دوره از جشنواره مجید مجیدی است که امسال با فیلمی اجتماعی که اطلاعات زیادی ازآن در دست نیست، به جشنواره می‌آید.

 «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت: این فیلم که گفته شده اثری متفاوت در حوزه دفاع مقدس است به شروع جنگ ایران و عراق می‌پردازد.

 «آن شب» ساخته کوروش آهاری: یکی از فیلم‌هایی که از بخش نگاه نو به مسابقه سینمای ایران راه یافته «آن شب» اولین فیلم بلند کوروش آهاری است که به تهیه‌کنندگی محمد درمنش در آمریکا ساخته شده است.

 «ابر بارانش گرفته» اثر مجید برزگر: فیلم‌نامه این فیلم توسط مجید برزگر و آرمان خوانساریان نوشته شده است. در خلاصه داستان «ابر بارانش گرفته» آمده است: سارا، پرستار ۳۵ ساله و مجرب، به بیمارانش کمک می‌کند تا آرام شوند. حتی آنها که امیدی به زنده ماندنشان نیست.

 «پوست» ساخته بهمن و بهرام ارک: این فیلم که نخستین فیلم بلند کارگردانان آن محسوب می‌شود به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح در شهر اسکو به زبان ترکی ساخته شده و به موضوع عشق، جادو و خرافه‌پرستی می‌پردازد.

 «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف: این فیلم که به تهیه‌کنندگی سعید سعدی ساخته شده درباره سهراب شهید‌ثالث است.

 «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان: در این فیلم که باز هم به نظر می‌رسد برپایه برخی وقایع تاریخ معاصر باشد چند بازیگر مطرح چون پیمان معادی، مهران مدیری و مینا ساداتی بازی کرده‌اند.

 «دوزیست» اثر برزو نیک‌نژاد: در این فیلم اجتماعی به تهیه‌کنندگی سعید خانی، جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، ستاره پسیانی، مجید نوروزی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی و سعید پورصمیمی بازی کرده‌اند.

 «روز بلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی: در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: عماد استاد دانشگاهی خوشنام و یک چهره تلویزیونی مورد توجه است، او ناگهان با اتهام‌هایی جدی مواجه می‌شود که خود و خانواده‌اش را در موقعیت پیچیده‌ای قرار می‌دهد.

 «روز صفر» ساخته سعید ملکان: این فیلم روایتی از یک اتفاق ملتهب معاصر است که امیر جدیدی و ساعد سهیلی دو بازیگر اصلی آن هستند .

 «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور: از این فیلم هم اطلاعات زیادی منتشر نشده جز اینکه محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده، مریم بوبانی، اشکان‌فر و علیرضا مهران گروه بازیگران آن را تشکیل می‌دهند.

 «سینما شهر قصه» اثر کیوان علی محمدی: تازه‌ترین ساخته کیوان علی‌محمدی به همراه علی‌اکبر حیدری به نظر می‌رسد با توجه به نامش درباره سینما باشد؛ اما اطلاعات رسمی زیادی درباره آن منتشر نشده است.

 «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت: فیلم‌نامه این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد، توسط محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری نوشته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «در جنوب شهر، شنای پروانه توفان به پا می‌کند.»

 «عامه پسند» ساخته سهیل بیرقی: تازه‌ترین فیلم سهیل بیرقی پس از «عرق سرد»، «عامه پسند» است که تکمیل سه‌گانه‌ او درباره زنان جامعه است.

 «قصیده گاو سفید» اثر بهتاش صناعی‌ها: بهتاش صناعی‌ها که با فیلم «احتمال باران اسیدی» موفقیت‌های خارجی زیادی کسب کرد، دومین فیلمش را با نام «قصیده گاو سفید» به تهیه‌کنندگی سیدغلامرضا موسوی ساخته است.

 «مردن در آب مطهر» ساخته برادران محمودی: این فیلم درباره قصه مهاجرت چند جوان افغان به اروپا است .

 «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی: این فیلم اجتماعی با نویسندگی علی زرنگار و بازی پریناز ایزدیار، جواد عزتی، نوید پورفرج، بهروز شعیبی و بابک حمیدیان ساخته شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «الان مساله شما چیه؟! می‌خواین بگین قانونی نیست؟! یعنی اینجا همه‌چی همیشه قانونی اتفاق می‌افته؟! همه‌مون درستیم؟! هیچکی هیچ غلطی نکرده تا حالا؟!»

 «من می‌ترسم» ساخته بهنام بهزادی: این اثر تازه‌ترین اثر این کارگردان پس از «وارونگی» است که حدود یک سال پیش فیلمبرداری آن تمام شد. در خلاصه داستان آن آمده است: «بدیش اینه من وسط کلی شک‌ام که می‌خوام برم یا نه، ولی بدترش اینه که صد برابرش مطمئنم نمی‌تونم بمونم».