اسکار در آستانه پوست‌اندازی

آکادمی در ادامه پیگیری سیاست اصلاحی خود روز سه‌شنبه اعلام کرد: استانداردهای جدیدی را برای انتخاب نامزدهای اسکار بهترین فیلم اعمال خواهد کرد. برای نود و چهارمین و نود و پنجمین دوره جوایز اسکار که در ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد، یک فیلم برای اینکه در رقابت بخش اسکار بهترین فیلم واجد شرایط شناخته شود، باید فرم محرمانه استانداردهای آکادمی را ارائه بدهد. همچنین از سال ۲۰۲۴ برای جوایز اسکار نودوششم، فیلم ارائه‌شده برای بخش اسکار بهترین فیلم باید حداقل دو مورد از چهار استاندارد اعلام‌شده را داشته باشد.

به گزارش هنر آنلاین، استاندارد A شامل سرفصلی با عنوان «ارائه روی پرده، مضامین و روایت‌ها» است که خود چند زیرمجموعه را دربرمی‌گیرد. یکی از آنها حضور الزامی یک بازیگر (حداقل یکی از نقش‌های اصلی یا بازیگران مکمل نقش‌های مهم) از نژاد یا قومیتی است که تاکنون کمتر روی پرده تصویر شده؛ شامل آسیایی، لاتین‌، سیاه‌پوست، بومی آمریکا، آلاسکا، خاورمیانه و...

مورد دیگر این سرفصل، گروه بازیگران یک فیلم است. در این مورد، حداقل ۳۰ درصد تمام بازیگران نقش‌های ثانوی و نقش‌های فرعی باید حداقل دو دسته از این گروه‌ها باشند: زنان، گروه‌های نژادی یا قومی و آدم‌هایی با ناتوانی‌های فیزیکی یا شناختی، یا ناشنوا یا کم‌شنوا. مورد دیگر این سرفصل، خط داستانی اصلی و موضوع است که مواردی چون زنان، گروه‌های نژادی یا قومی و آدم‌هایی با ناتوانی‌های فیزیکی یا شناختی، یا ناشنوا یا کم‌شنوا را دربرمی‌گیرد.

به همین منوال، استاندارد B شامل سرفصلی با عنوان «رهبری خلاقانه و تیم پروژه»، استاندارد C شامل سرفصلی با عنوان «دسترسی و فرصت‌ها در صنعت» و استاندارد D شامل سرفصلی با عنوان «گسترش تماشاگران» است که در آنها نیز بر رعایت موارد ذکرشده در زیرمجموعه‌های استاندارد A تاکید شده است.

برای دیگر بخش‌های جوایز اسکار، الزامات فعلی برای واجد شرایط بودن تغییر نمی‌کند. برای بخش‌هایی چون فیلم بلند انیمیشن، مستند بلند و فیلم بلند بین‌المللی، فرم استانداردهای آکادمی در بخش اسکار بهترین فیلم باید به‌طور جداگانه ارائه شود.