برنامه «هفت» پس از قطع همکاری فریدون جیرانی در این سال‌ها بارها دستخوش تغییر شده و هرگز به سرانجام روشنی نرسیده است. محمود گبرلو، بهروز افخمی و رضا رشیدپور کسانی بودند که قبل از لطیفی سکان این برنامه را در دست گرفتند اما کارشان ادامه پیدا نکرد.«هفت» در این مدت بارها قطع شد و دوباره روی آنتن برگشت و با توجه به جای خالی یک برنامه موفق سینمایی در هر دوره هم توانست مخاطبانی را با خود همراه کند اما به نظر می‌رسد مدیران تلویزیون مسیر روشنی برای این برنامه در نظر نگرفته‌اند. لطیفی اگرچه توضیح بیشتری درباره قطع همکاری‌اش با شبکه ۳ نداد اما به نظر می‌رسد تمرکزش را روی تولید آثار سینمایی گذاشته است. کارگردان سریال‌های دودکش و پادری درباره پروژه جدیدش گفت: درحال‌حاضر روی پروژه‌‌ای در سنندج کار می‌کنم تا یاد یک قهرمان کُرد زنده شود. من پیشنهاد‌هایی بسیار بالاتر از هزینه دستمزد کار فعلی‌ام داشتم؛ اما ترجیح دادم روی این پروژه برای قهرمان ملی فعالیت کنم. باید با کمک یکدیگر منطقی را در سینما حاکم کنیم. لطیفی افزود: سریال «سنجرخان» درباره زندگی یک قهرمان ملی کُرد است که ساخت آن از نیمه آبان ماه کلید خواهد خورد. روایتگران تاریخ درباره شخصیت سنجرخان کوتاهی کرده‌اند.

سنجرخان قهرمان ملی کُرد با میرزا کوچک خان هم‌دوره است و روس‌ها را در تپه روسی کردستان در آخرین روزهای حکومت احمدشاه شکست داده است. این سریال درام بر پایه فداکاری‌ها و غیرت سنجرخان کُرد ساخته خواهد شد. این کارگردان از بازیگری هنرمندان کُرد در سنجرخان خبر داد و گفت: تعدادی بازیگر چهره هم در این سریال ایفای نقش خواهند کرد. این کارگردان درباره حضورش در سریال «آقازاده» به‌عنوان بازیگر گفت: حامد عنقا و بهرنگ توفیقی از دوستان بسیار خوب من هستند و به‌رغم میل باطنی‌ام تصمیم گرفتم در این سریال بازی کنم. این اتفاق برای من یک تجربه بسیار عالی بود؛ زیرا فضای کاری و دنیایی که در آن زندگی می‌کنم تغییر کرد.

لطیفی درباره ابراز تمایل کارگردان‌ها به بازیگری اظهار کرد: بازیگران تمایل زیادی به دیده شدن دارند؛ اما کارگردانان چنین علاقه‌ای ندارند. زیرا اگر این‌گونه بود از ابتدا به سمت بازیگری می‌رفتند اگرچه بسیاری از مردم قبل از بازی من در آقازاده با چهره من کاملا آشنا بودند.

لطیفی در پاسخ به این پرسش که آیا «توفیق اجباری ۲» را می‌سازد، گفت: پنج ماه قبل از فوت مرحوم کمال طباطبایی قراردادی برای ساخت قسمت دوم توفیق اجباری بستیم؛ اما برای ساخت بازیگران این کار کنار هم قرار نگرفتند. محمدرضا گلزار نقش اول کار بود و رضا عطاران باید در کنارش قرار می‌گرفت که این اتفاق غیرممکن بود و این فاصله باید با پول پر می‌شد چون هر کدام از این دونفر هزینه ساخت یک فیلم سینمایی را برای خود می‌خواهد و من مایل به کار روی پروژه‌های تجاری این چنینی نیستم و تمام اعتقادات من را زیر سوال می‌برد.