مدرسه تلویزیونی با کرونا تمام نمی‌شود

او افزود: مدرسه تلویزیونی ایران تاکنون به‌عنوان یک نظام مکمل نظام آموزشی رسمی کشور، گام‌های مهمی را برداشته است. با پوشش نزدیک به ۹۸درصدی جفرافیایی و جمعیتی کشور، شبکه آموزش توانسته است نقش بی‌بدیل خود را ایفا کند و به کمک نظام آموزش کشور بیاید. احمدی افزادی دوره‌های مختلف مدرسه تلویزیونی و برنامه تلویزیون برای ادامه این آموزش رسانه‌ای را این‌گونه شرح داد: «ما در مدرسه تلویزیونی ایران چند دوره داریم؛ دوره اول که در حال ‌حاضر در آن قرار گرفته‌ایم، مبتنی بر آموزش‌های رسمی است که در شبکه‌های آموزش، چهار، قرآن و معارف اسلامی ارائه می‌شود. این دوره تا اردیبهشت ماه که کلاس‌های مقطع ابتدایی به پایان می‌رسد، ادامه دارد. دوره دوم تا پایان امتحانات دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم- تا پایان خرداد ماه- ادامه دارد و بر این موضوع متمرکز است.

در دوره سوم مدرسه تلویزیونی که از ابتدای تیر ماه آغاز شده و تا ۲۹ شهریور ماه ادامه دارد، ما مدرسه مهارتی را ارائه خواهیم کرد. در این دوره آموزش‌های عملی کاربردی و مهارتی جای آموزش‌های نظری را خواهد گرفت.

از ابتدای مهر ماه سال آینده هم ما مرحله جدید مدرسه تلویزیونی را خواهیم داشت. به این ترتیب این حرکت، یک حرکت مستمر و هدفمند خواهد بود.»