روایت رضا رویگری از سال‌ها حضور در سینما

این بازیگر می‌گوید در این شرایط اقتصادی ناشی از کرونا آنها که سالم هستند با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، دیگر چه برسد به من که توان فعالیت و کار کردن هم ندارم. در همین رابطه موزه سینمای ایران به پاس بیش از نیم قرن فعالیت رضا رویگری در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون از وی تقدیر کرد. رویگری در این گفت‌وگو از کودکی، دوران تحصیل، حضور در فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌ها گفته است.او در بخشی از صحبت‌های خود گفته است: پدرم بسیار مذهبی بود و دلش می‌خواست روحانی شوم، حتی در نوجوانی ماه رمضان در پشت بام خانه‌مان اذان می‌گفتم و در مسجد اعظم تجریش آموزش قرآن، دروس دینی و مذهبی آموختم. این بازیگر توضیح داد: اولین سریال تلویزیونی‌ام «چنگک» و اولین فیلم سینمایی‌ام «عقاب‌ها» ساخته ساموئل خاچیکیان بود که مخاطبان زیادی در زمان اکران داشته است؛ اما خودم بهترین کار سینمایی‌ام را فیلم «بوتیک» می‌دانم.

رویگری درباره نقش خود در سریال مختارنامه نیز گفت: داوود میرباقری گفته بود نقش کیان فقط برای رضا رویگری است و هنرمند دیگری را برای تست گریم نیاورید. قبل از انقلاب زمانی که تئاتر کار می‌کردم و هنوز مقابل دوربین نرفته بودم، داریوش مهرجویی برای فیلم «الموت» از من دعوت به همکاری کرد که آن فیلم به نتیجه نرسید و سال‌ها بعد با فیلم «اجاره‌نشین‌ها» فرصت این همکاری فراهم شد که تجربه بسیار شیرینی برایم بود.

موزه سینما، در حاشیه ضبط تاریخ شفاهی از زحمات رضا رویگری که سال‌ها در سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت حرفه‌ای داشته با اهدای لوح تقدیر کرد. این دیدار با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در موزه سینما صورت گرفت.

 رضا رویگری متولد ۱۳۲۵ در تهران است و علاوه بر بازیگری در حرفه نقاشی نیز فعال بوده و در سال‌های اخیر در نمایشگاه‌هایی در ایران و آمریکا آثارش را به نمایش گذاشته است. رویگری تاکنون سه آلبوم موسیقی با نام‌های «از عشق گفتن» و «غوغا» و «کازابلانکا» به بازار هنر عرضه کرده است. وی همچنین خواننده سرود معروف «ایران ایران» در اول انقلاب بوده است.