رکوردشکنی در سینمای جهان

این فیلم همچنین در جدول پرفروش‌ترین فیلم‎‌های تاریخ سینما در سه روز نخست اکران، رتبه سوم را به‌دست آورده است. این فیلم با کارگردانی «جان واتس» و فیلم‌نامه‌ای نوشته مشترک «کریس مک‌کنا» و «اریک سامرز» در دو روز نخست اکران در گیشه بین‌الملل هم به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری دست یافت تا نخستین فیلم در سینمای آمریکا و در دوران کرونا باشد که به فروش آغازین بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری دست یافته است.

در نزدیک به دو سال گذشته تنها یک فیلم توانسته به این شاخص نزدیک شود که آن هم دنباله فیلم ابرقهرمانی ونوم با نام «ونوم: بگذار کارنیج بیاید بود» که در سه روز اول اکران در گیشه آمریکای شمالی به فروش استثنایی ۹۰میلیون دلار رسید.

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» در روز نخست و پیش‌نمایش خود در روز پنج‌شنبه به فروش ۵۰ میلیون دلاری دست یافت تا پس از فیلم‌های «انتقام‌جویان: آخر بازی» و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» سومین فروش پیش نمایش سینما را در تمام ادوار کسب کرده باشد.

«فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی» در پیش‌نمایش‌ها ۶۰ میلیون دلار فروخت و در سه روز اول اکران در مجموع ۳۵۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش کرد. فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد نیز فروش ۵۷میلیون دلاری در پیش‌نمایش‌ها داشت و به فروش ۲۴۸میلیون دلاری در سه روز اول اکران رسیده بود.

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» با بازی مجدد «تام هولاند» در نقش اصلی، هم اکنون در بیش از ۴۳۰۰سالن سینما در حال اکران است. این فیلم دنباله «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (۲۰۱۷) و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (۲۰۱۹) و بیست‌وهفتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.

داستان مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست از جایی شروع می‌شود که هویت مرد عنکبوتی برای اولین بار فاش می‌شود و پیتر پارکر از دکتر استرنج می‌خواهد به کمک جادو محرمانه بودن را به او برگرداند؛ اما این کار حفره‌ای در جهان ایجاد می‌کند و قدرتمندترین افراد شروری که تاکنون مرد عنکبوتی در هر جهانی با آنها مبارزه کرده است، آزاد می‌شوند.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست ساخته جان واتس با بازی بازیگرانی چون تام هالند، زندایا کلمن، بندیکت کامبربچ، جیمی فامس و ویلم دفو با نقدهای مثبت همراه شده و در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز ۹۴درصد را گرفته است. سایت راتن تومیتوز نقدهای سینمایی را از سراسر جهان گردآوری کرده و براساس آنها به هر فیلم از ۱۰۰ درصد امتیاز می‌دهد. بنابراین امتیاز ثبت‌شده در این سایت نشان می‌دهد چند درصد منتقدان یک فیلم را تحسین کرده‌اند.