خاموشی صدای خاص رادیو پیام

مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان نوشت: «مرحوم غفاری انسانی باسواد، فرهیخته، درستکار، خوش ذوق، مهربان و خوشنام بود و در عرصه‌‌‌‌‌‌‌های گوناگون فرهنگی و هنری از خود آثار ارزشمندی برجا گذاشت. با فقدان غفاری، جامعه فرهنگ و هنر، انسانی چندوجهی و موثر را از دست داد که جای خالی او از همین امروز احساس می‌شود. علیرضا غفاری در دو سالی که مسوولیت روابط‌عمومی و بین‌الملل خانه هنرمندان ایران را به عهده داشت، زحمات بسیاری کشید و خاطرات خوشی از خود به یادگار گذاشت.‌»

همچنین، کانون کارگردانان سینما در پیامی نوشت: «آقای غفاری همچنین مجری به‌یادماندنی چند مراسم «شب کارگردانان» کانون بود و غروب روز درگذشتش قرار بود پنج‌شنبه گذشته مجری آخرین شب کارگردانان سال‌۱۴۰۰ در موزه سینما باشد که این برنامه به دلایلی لغو شد. کانون کارگردانان سینما درگذشت این‌‌‌‌‌‌‌ هنرمند فعال و به‌‌‌‌‌‌‌یادماندنی را به خانواده محترمش، دوستان او و جامعه هنری صمیمانه تسلیت می‌گوید.‌» مراسم شب بزرگداشت مهدی صباغ‌‌‌‌‌‌‌زاده قرار بود پنج‌شنبه ۱۹اسفند در موزه سینما برگزار شود.

رضا قوی‌فکر روزنامه‌‌‌‌‌‌‌نگار و نایب‌رئیس انجمن پیشکسوتان‌‌‌‌‌‌‌ مطبوعات و از دوستان‌‌‌‌‌‌‌ زنده‌‌‌‌‌‌‌یاد علیرضا غفاری در یادداشتی با عنوان «صدای دلنشینی که دیگر شنیده نمی‌شود»، نوشته است: صدای دلنشینش روزهای پنج‌شنبه از رادیو پیام پخش می‌شد. دیروز هم قرار بود بیاید رادیو که حال دوستدارانش را با صدای آشنایش و با حرف‌‌‌‌‌‌‌های صمیمی دلگرم‌‌‌‌‌‌‌کننده‌‌‌‌‌‌‌اش خوش کند، اما مخاطبان همیشگی‌‌‌‌‌‌‌اش هرچه پای رادیو نشستند، او، نیامد که نیامد! ‌‌‌‌‌‌‌لحظاتی بعد خبر پیچید که علیرضا غفاری مجری و گوینده خوش‌صدا و خوش‌قلب رادیو سکته قلبی کرده است و آن صدای مهربان دوست داشتنی، دیگر هرگز شنیده نخواهد شد. حیف!...‌»