انتشار «نظریه روانکاوانه فیلم و قاعده‌ بازی»

در سال ۱۸۹۵، فروید و یوزف برویر مطالعاتی در باب هیستری را منتشر کردند، و لویی و آگوست لومیر نخستین فیلم‌هایشان را در گراندکافه در پاریس نمایش دادند. نظریه‌پردازان فیلم اغلب این تقارن تاریخی را مورد التفات قرار داده‌اند، اما فصل مشترک روانکاوی و سینما تنها سال سرآغازشان نیست. از خلال تحلیل رویاهاست که روانکاوی به مهم‌ترین کشفیات خود نایل می‌شود، و تا به امروز، سینما همچون یک کارخانه رویا، صورتی از رویاپردازی جمعی باقی مانده است.  این کتاب پیدایش نظریه روانکاوانه فیلم را از بنیادهای آن در اندیشه زیگموند فروید و ژاک لکان و همین‌طور تحول آن را از خلال نمودهای معاصرش در آثار نظریه‌پردازانی همچون اسلاوی ژیژک و جون کاپجک پی‌جویی می‌کند. «نظریه روانکاوانه فیلم و قاعده بازی» نوشته تاد مک‌گوان با ترجمه علی قاسمی در ۲۳۵ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۹۶هزارتومان در فرهنگ نشر نو منتشر شد.