ایسنا: محمود میرزایی، موسیقیدان که چندی پیش در پی وقایع اخیر بازداشت شده بود، یکشنبه ۲۰ آذرماه بنابر آنچه خانه موسیقی در فضای مجازی اعلام کرد، به قید وثیقه آزاد شد. خبر بازداشت وی اوایل آبان‌ماه امسال منتشر شده بود.محمود میرزایی، آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده پیانو، موسیقی را از ۱۲سالگی آغاز کرد. وی نزدیک به دو دهه است که در کنار کار رهبری، به آهنگسازی مشغول است. شاخص‌ترین قطعات وی برای ارکستر سمفونیک نوشته شده ولی آثارش طیف وسیعی از ژانرها از جمله کلاسیک، پاپ، الکترونیک، موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی ملی را شامل می‌شود.

 

فیلم سینمایی «عینک» به کارگردانی رضا آقایی و تهیه‌کنندگی مهدی عظیمی‌میرآبادی از ۳۰ آذر در گروه سینمایی هنروتجربه اکران می‌شود. داستان این فیلم درباره خواهر و برادری است که در روزهای نزدیک عید تلاش می‌کنند تا عینک مادربزرگشان را تعمیر کنند. در این راه با «امان» پسربچه افغان آشنا می‌شوند که ادعا می‌کند می‌تواند به آنها کمک کند. راستین عزیزپور، سانیا رمضانی، مهدی هاشمی و پرویز بزرگی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

 

مستند سینمایی «هیچ‌کس منتظرت نیست» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن اسلام‌زاده از هفته آینده در سینماهای منتخب سراسر کشور روی پرده می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «سپیده علیزاده چند سالی است که مسوول مرکز نگهداری زنان کارتن‌خواب در میدان شوش تهران است. زنانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند اکثرا دچار آسیب‌های اجتماعی، از قبیل اعتیاد و روسپیگری شده‌اند و خانواده آن‌ها را طرد کرده است؛ مونا یکی از همین زن‌هاست که پس از آشنایی با سپیده علیزاده و ترک اعتیاد، معاون او در مرکز نگهداری زنان می‌شود. حال، اما مونا دچار چالش شده است ...»

 

نخستین برنامه از سلسله نشست‌های «بازیابی» با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف فردا چهارشنبه در خانه هنرمندان ایران برگزار و مباحث و موضوعات بنیادین و نظری حوزه فرهنگ و هنر از منظر کاربردی به بحث گذاشته می‌شود. نخستین نشست از این مجموعه نشست‌ها به موضوع «مداخله هنرمند هنرهای تجسمی در صورت‌بندی امروز و فردا» اختصاص دارد. ایمان افسریان، نقاش و منتقد هنری، در کنار زروان روح‌بخشان، مدرس و منتقد هنری، سخنرانان این نشست هستند. نخستین نشست «بازیابی»  از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در سالن امیرخانی برگزار می‌شود.

 

داود جعفری امید، موسیقیدان پیشکسوت، در ۹۳سالگی درگذشت. این نوازنده ویلنسل و معلم موسیقی در سال ۱۳۰۸ در تهران به دنیا آمد. وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی وارد دبیرستان رازی شد اما در سال دوم دبیرستان با تشویق‌های علی‌محمد خادم میثاق که از دوستان پدرش بود به هنرستان عالی موسیقی به مدیریت پرویز محمود راه یافت. فرماندهی موزیک تیپ رشت، همکاری با ارکسترسمفونیک تهران، همکاری با ارکسترهای مختلف رادیو، تدریس در هنرستان عالی موسیقی، تدریس در هنرستان موسیقی ملی و داوری جشنواره موسیقی جوان از جمله فعالیت‌های این هنرمند در عرصه‌های اجرایی بود.