بازار فیلم اروپا از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ فوریه (۲۷ بهمن تا ۳ اسفند) همزمان با برگزاری هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین در کشور آلمان برپا خواهد شد و فیلم سینمایی «تفریق» ساخته مانی حقیقی که پخش بین‌المللی آن بر عهده کمپانی Film Boutique است و همچنین فیلم «گنجشک» به کارگردانی سهیل کریمی که فروش جهانی آن را کمپانی Filmchi بر عهده دارد، برای خریداران بین‌المللی به نمایش گذاشته می‌شوند.

 

گروه «ماکان بند» اعلام کرد آماده برگزاری کنسرت رایگان در شهر خوی است. این گروه یکشنبه گذشته در دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه رفت. امیر مقاره و رهام هادیان در ابتدای کنسرت از حمایت طرفداران تشکر کرده و آنها را خانواده بزرگ ماکان خطاب کردند؛ خانواده‌ای که در غم و شادی کنار هم هستند. در سانس دوم این کنسرت، امیر مقاره خواننده گروه روی صحنه، مهمانی از شهر خوی را معرفی کرد که خود را به این کنسرت رسانده بود. مقاره پس از معرفی این هوادار گفت: به محض بهتر شدن شرایط شهر خوی، کنسرتی رایگان در این شهر برگزار خواهیم کرد تا ثابت کنیم خانواده ماکان در شادی و اندوه کنار هم خواهند بود.

 

فاضل جمشیدی، خواننده و فعال اجتماعی، که از چندی پیش به‌علت بیماری با کسالت‌هایی مواجه بوده است، مجددا به‌دلیل پاره‌ای از مشکلات قلبی، در بیمارستان بستری شده است. روند درمان او رو به بهبودی است و احتمالا به‌زودی مرخص خواهد شد. فاضل جمشیدی که چندی پیش ۶۳ساله شد، از سال ۸۰ تا ۸۲ مشاور اجرایی و از سال ۸۲ تا ۸۵ معاون اجرایی خانه موسیقی بود؛ اما در سال ۸۵ از سمت معاون اجرایی و بازرگانی خانه موسیقی استعفا و بعدا به‌عنوان مشاور با آنجا همکاری کرد. جمشیدی در دوران تحصیل، به فراگیری ردیف آوازی نزد استاد نصرالله ناصح‌پور، کریم صالح‌عظیمی و شهرام ناظری پرداخت.

 

ماجرای حادثه تروریستی شاهچراغ در قالب مینی‌سریال برای پخش از تلویزیون ساخته می‌شود. شامگاه چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ یک تروریست عامل وهابی - تکفیری با حمله مسلحانه به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز ۱۵ زن، مرد و کودک را به شهادت رساند و ۱۹ نفر را مجروح کرد. این حمله تروریستی قرار است در قالب یک مینی‌سریال برای پخش از تلویزیون تولید شود و در‌حال‌حاضر ابراهیم امینی نگارش فیلمنامه سریال را که اثری مستند- داستانی خواهد بود بر عهده دارد. ابراهیم امینی کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال ۱۳۹۱ در سریال «آخرین روزهای زمستان» به کارگردانی محمدحسین مهدویان به عنوان بازیگردان فعالیت داشته است. با توجه به ساختار مستند داستانی این اثر احتمال دارد محمد‌حسین مهدویان کارگردانی آن را برعهده بگیرد.