خانه‌باغ دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن در صدرآباد ندوشن یکشنبه دهم اردیبهشت و همزمان با اولین سالگرد درگذشت این نویسنده صاحب‌نام در فهرست آثار ملی کشور به شماره ۳۳۹۲۶ ثبت ملی شد. اسلامی ندوشن سال‌ها پیش‌تر با اهدای خانه‌ پدری خود به فرهنگِ ندوشن و به کمک همسر خود دکتر شیرین بیانی زمینه تاسیس خانه فرهنگ این شهر کوچک تاریخی را فراهم کرد که دربردارنده کتابخانه، نگارخانه و سالن آمفی‌تئاتر است.

 

شانزدهمین نمایشگاه خیریه نقاشی شاگردان تارا بهبهانی با هدف حمایت از کودکان مبتلا به سرطان برگزار می‌شود. این نمایشگاه دوروزه ساعت ۱۶ پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای دیدن این آثار به آدرس انتهای اقدسیه، ابتدای بزرگراه ارتش، بلوار شهید مژدی (اوشان)، خیابان پروفسور وثوق، بلوار محک، ابتدای بن‌بست نقشینه، موسسه محک، ساختمان موسسه خیریه محک، یادمان میتراسادات میرباقری، مراجعه کنند.

 

کتاب «فراوانی راه درونی به سوی ثروت» با ترجمه محمدرضا محمدی فردا چهارشنبه در فرهنگسرای رسانه رونمایی می‌شود. دیپاک چوپرا نویسنده این کتاب در برنامه‌ای هفت‌مرحله‌ای که شامل مراقبه و تکنیک‌های تمرکز حواس است به خواننده کتاب کمک می‌کند تا توجه، شهود و انرژی خود را متمرکز و هدایت کند تا از این راه بتواند ثبات، ثروت، بینش، خلاقیت، عشق و قدرت واقعی را تجربه کند. مراسم رونمایی از کتاب «فراوانی: راه درونی به سوی ثروت» ساعت ۱۷ در سالن دکتر یونس شکرخواه فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود و ورود به آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

 

هفدهمین نشست کانون «صدای تازه» امروز سه‌شنبه در فرهنگسرای اندیشه همراه با کلاژخوانی و روایت داستان برگزار می‌شود. در این جلسه فیروزه لطفی به کلاژخوانی «گناه زن مردم» و محمدحسین رمضانی نیز به روایت داستان «ستوان مکری» می‌پردازد. مهمان ویژه این جلسه از نشست کانون «صدای تازه» مهیار ستاری بازیگر نمایش‌های رادیویی و گوینده است. این ویژه‌برنامه از ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود و ورود به آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.